Politiske mærkesager og indsatsområder

Øge kompetencerne i digital handel

FDIH mener, at kompetencerne i digital handel skal øges ved:

  • At uddannelserne på alle niveauer udvikles, så der fokuseres på såvel IT-mæssig som kommerciel forståelse.
    • Mere tidssvarende uddannelser – bryde med gamle strukturer i uddannelsessystemet
    • Krydse digital og kommerciel forståelse i alle uddannelser (fra butiksassistent til kandidatuddannelser)
    • Opblødning af krav til uddannelser
      • Åbne for fokuserede forsøg efter erhvervslivets behov
      • Støt on-job træning / omskoling til digitaliserede arbejdsprocesser
    • Bruge undervisere fra erhvervslivet med praktisk erfaring og med støtte fra skolernes pædagogiske personale
  • At der skal gøres en indsats for at sikre netværksdannelse blandt virksomheder lokalt og regionalt
    • Udveksling af viden og erfaringer mellem virksomheder hæver vidensniveauet og sikrer en bedre udnyttelse af den viden, der findes i virksomhederne
    • Bedre kendskab til andres problemer og udfordringer kan øge nytænkning og innovation på tværs af brancherne
  • At der skal sikres en bedre erfarings- og vidensudveksling omkring digital handel
    • Støt forskning og kortlægning af digital handel
    • Danskerne er langt fremme i omnichannel / digital handel, men vi kortlægger ikke og samler erfaring

INDSATS 2017/2018

FDIH støtter projektet Digital Vækstkultur med erhvervsakademierne

  • Vi er med i styregruppen
  • Vi markedsfører det over for medlemmerne
  • Vores web og events er platform for information om projektet
  • Årlig workshop med deltagelse af uddannelsesinstitutioner og medlemmer

 FDIH øger indsats for at danne netværksgrupper

  • Nye grupper dannes efter behov
  • Øget indsats for at holde gang i dialog – ikke mindst på sociale medier

Få mere viden om vores tilbud af netværksgrupper

Følg med i vores politiske arbejde

Klik her for at tilmelde dig vores nyhedsmail

Har du et spørgsmål?

Niels Ralund
Adm. Direktør
Tina Morell Nielsen
Jurist & Chefkonsulent
Henrik Theil
Kommunikationschef
Søren Willemoes
Kommunikationsmedarb.
Micha Hansson
Medlemsservice- og webmanager
Simon Bjerremann
Analysechef
Niels Preysz
Projektchef
Anders Thesbjerg Tang
Netværksansvarlig
Charlotte Ahm
Projektleder
Pernille Trieb
Projektleder
Kim Bruno-Lindby
Event & Marketingchef