Nyheder

6. mar 2019 Analyse
Mytepunktering med E-handelsanalysen: Forbrugerne udnytter ikke de fysiske butikker som gratis prøverum

Kun meget få forbrugere prøver varerne i de fysiske butikker, før de handler på nettet. Omvendt bliver nettet ofte brugt til at søge inspiration, før kunderne handler i de fysiske butikker. Det viser tal fra FDIH, der undersøger forbrugernes købsrejse.

26. apr 2018 FDIH event
Nomineret til Årets E-ner: Jess Fleischer, Son of a Tailor

Son of a Tailor har med store ambitioner og en innovativ tilgang formået at skabe en succes i en niche af et meget konkurrencedygtigt marked med deres skræddersyede T-shirts. Derfor indstiller Niels Ralund Son of a Tailor til Årets E-ner.

19. jan 2017 Jura
Pas på med brug af ordet ”gratis”

Forbrugerombudsmanden: Det er ikke lovligt at kalde modtagelse af en vare eller ydelse ”gratis”, når modtagelse af ydelsen forudsætter, at modtageren giver samtykke til nyhedsbrev.

29. maj 2015 Jura
Forbrugerklagesystemet moderniseres til fordel for virksomhederne

Nyt lovforslag vil modernisere Forbrugerklagesystemet til fordel for virksomhederne. Der indføres nemlig mulighed for at løse klagerne via forlig, og forbrugerens pris for at klage hæves.

30. jan 2020 FDIH event Netværk
Dronning Margrethe kiggede e-handlerne over skulderen

Der blev diskuteret alt fra gamification til permissions og influencere, da FDIH samlede 70 e-handlere til Netværksdag hos PostNord.

23. jan 2020 Politik
Gode takter i skatteministerens momsforslag

Den konkurrenceforvridende momsbagatelgrænse skal fjernes, og platforme som Wish og Amazon skal sørge for at opkræve korrekt moms, foreslår skatteministeren. FDIH støtter forslagene, men forudser praktiske problemer – eksempelvis med forældede It-systemer

16. jan 2020 FDIH event
12-dobbelte E-handelsprisvindere åbner og lukker B2B ballet i Odense

FDIH’s store B2B E-handel konference bliver åbnet af Christian Agger og lukket af Stefan Funch, som tilsammen har vundet 12 E-handelspriser og bringer erfaring fra virksomheder som A&O Johansen, Brødrene Dahl, MobilePay og Satair ind på scenen.

9. jan 2020 Branchenyt Analyse
Alibaba vil udfordre Amazon i Europa

Den kinesiske gigant er klar til for alvor at rykke ind på det europæiske marked for at slå Amazon af pinden. Midlet er en charmeoffensiv og lavere priser, men Alibaba får svært ved at overbevise de store brands, vurderer Kina-ekspert

Har du brug for hjælp?
?
Send os et spørgsmål

Hvis du har et spørgsmål, så efterlad os en besked og vi vil svare tilbage hurtigst muligt.

Tak for din besked! Der skete en fejl, prøv igen
Vores persondatapolitik