Nyheder

28. feb 2017 Analyse
Hvem køber hvad på nettet?

Børnefamilierne er de flittigste netshoppere, det grå guld bruger flest penge, og de unge køber tøj på nettet. Det viser analyse fra FDIH, der har kortlagt danskernes e-handelsforbrug.

3. mar 2020 Politik Jura
Status efter cookieafgørelse: Hvad gør FDIH?

Datatilsynets nye vejledning om cookies og persondata fylder meget hos netbutikker og digitale virksomheder, og det er også en sag, som FDIH prioriterer meget højt. Her kan du få et overblik over, hvad vi gør for vores medlemmer.

6. feb 2020 FDIH event Branchenyt
Goodiebox vil være europamester i 2020: Du får svedige hænder, når du brænder 5-6 mio. kr. af om måneden

Goodiebox skal fordoble antallet af medlemmer og medarbejdere i løbet af 2020 og samtidig rejse 250 mio. kr. inden sommeren. Det giver svedige hænder og søvnløse nætter, indrømmer direktør og medstifter Rasmus Schmiegelow, men ved hjælp af benhårdt fokus på happiness, antropologer og en Wendy skal det nok lykkes.

17. mar 2020 FDIH event
FDIH er klar med nye digitale events

Videndelingen stopper ikke på grund af coronavirussen, forsikrer FDIH’s eventteam, som er klar med flere digitale events for netbutikkerne.

12. mar 2020 Jura
Bruger du linkbuilding i din markedsføring?

Forbrugerombudsmanden har orienteret 19 mediebureauer og virksomheder bag hjemmesider om, at forbuddet mod skjult reklame også omfatter linkbuilding.

10. mar 2020 Jura
Podcasten E-vitaminer:Fokus på Google Analytics og behandling af oplysninger om hjemmesidebesøgende

I dette afsnit af E-vitaminer stiller FDIH skarpt på Google Analytics og søger svar på, om man som hjemmesideejer, der installerer GA på sin side for at få statistik om de besøgende, behandler personoplysninger efter GDPR, og om man videregiver oplysninger om de besøgende til Google. Vi spørger også, hvordan man indhenter samtykke til cookies og til behandling af personoplysninger.

25. sep 2019 Analyse
Danskerne shopper løs på mobilen som aldrig før - få ekspertens gode råd her

Det er især børnefamilier og de yngre forbrugere, der swiper og scroller, når de handler på nettet, og det er godt nyt for netbutikkerne. Udviklingen betyder, at netbutikkerne skal sætte mobilen før computere, når de bygger deres hjemmesider, forklarer senior UX-arkitekt Allan Syndergaard fra Hesehus

13. sep 2019 Analyse
Friske tal: Antallet af netbutikker eksploderer i det pressede detailmarked

På 10 år er antallet af detailbutikker, der primært sælger på nettet, fordoblet, viser nye tal fra Danske Bank. Det er vigtigt at støtte den positive udvikling, så vi kan fortsætte væksten, pointerer FDIH.

Har du brug for hjælp?
?
Send os et spørgsmål

Hvis du har et spørgsmål, så efterlad os en besked og vi vil svare tilbage hurtigst muligt.

Tak for din besked! Der skete en fejl, prøv igen
Vores persondatapolitik