Nyheder

30. jun 2020 Analyse Branchenyt
E-handlen fortsætter med at vokse i Danmark

Danskerne er generelt blevet mere aktive i nethandlen over de seneste år, men særligt en gruppe har øget sine online køb, og det er de ældre. Det viser tal fra FDIH og Danmarks statistik.

19. mar 2019 Analyse
Udenlandske giganter dominerer: Her er de største netbutikker i Danmark

De udenlandske netbutikker strammer grebet om danske e-handel. Zalando, Amazon og H&M er størst, mens Wish.com overhaler eBay, der går lidt tilbage. Coop.dk er største danske netbutik.

18. okt 2019 Analyse
Køb af dagligvarer online stiger, fordi det er bekvemt og sundt

Juni-analysen 2019 af danskerne e-handel fokuserede på køb af dagligvarer online, som godt en tredjedel af forbrugerne foretager, og især børnefamilierne øger deres forbrug.

2. sep 2020 Analyse
Flere butikker i vild fremgang: Her er de 20 største netbutikker i Danmark

Danskernes behov for håndsprit og andre værnemidler har ført til ekstrem travlhed hos de danske butikker, der sælger medicin og værnemidler. Flere af dem er nu blandt de største netbutikker. Zalando er stadig størst, mens Amazon og Wish går lidt tilbage.

28. maj 2020 Analyse
Online handel med dagligvarer og take away nød kronede dage i april

Danskerne har foretaget langt flere indkøb af madvarer, friske og færdiglavede, i april end samme måned sidste år. Det viser tal fra FDIH’s analyse.

22. apr 2020 Jura
Netbutikker spørger: Hvornår må jeg trække betalingen for en vare?

Og må jeg som netbutik trække beløbet, når varen er pakket, men inden fragtmanden henter den?

21. aug 2019
Nettets tøjbutikker har fået fat i storforbrugerne, men har stadig ikke forløst det store potentiale

Usikkerhed om størrelsen og risikoen for at skulle bytte varen er de primære grunde til at, at flertallet af forbrugerne stadig foretrækker at handle i fysiske tøjbutikker. Bekvemmelighed og udvalg er de væsentligste årsager for nethandlerne, som dog også kan lokkes med bæredygtige produkter.

27. okt 2020 Branchenyt Analyse
Er Amazon en mulighed eller en trussel - netbutikkerne er uenige

Amazon bliver både set som en butiksdræber og genvej til vækst af de danske netbutikker. Giganten kan være begge dele, men den skal som minimum være en del af virksomhedernes overvejelser, siger Niels Ralund.

Har du brug for hjælp?
?
Send os et spørgsmål

Hvis du har et spørgsmål, så efterlad os en besked og vi vil svare tilbage hurtigst muligt.

Tak for din besked! Der skete en fejl, prøv igen
Vores persondatapolitik