Nyheder

19. aug 2015
Hvad er en ”utvetydig erklæring” om fortrydelse?

En forbruger udnytter sin fortrydelsesret ved at give en ”utvetydig erklæring” om fortrydelse. Men hvad er efter Forbrugerklagenævnets praksis en utvetydig erklæring? Og hvad gælder, hvis kunden bare lader være med at hente varen i pakkeboksen?

17. jul 2015
Hænger butikken selv på en prisfejl?

Fejl i priser på hjemmesider betyder ofte, at netbutikken er tvunget til at sælge til den annoncerede men forkerte pris. Der er dog undtagelser, når kunden burde indse, at prisen var forkert.

30. maj 2015
Fradrag for værdiforringelse - hvordan er reglerne i Tyskland?

Et medlem spurgte FDIH, om de tyske regler for fradrag for værdiforringelse ved fortrydelse af varer omfatter emballagen ligesom i Danmark. Det gør de, men reglerne fortolkes mere restriktivt i Tyskland.

30. maj 2015
Det tyske marked – hvordan agerer den tyske forbruger?

Det tyske marked er snublende tæt på Danmark, og med 56 mio. potentielle kunder over 14 år, der regelmæssigt er på nettet, er det en nærliggende mulighed for at udvide forretningen. Men man bør kende markedet, reglerne og forbrugerne, inden man går i gang.

30. maj 2015
”Tabt kurv”-funktion – kan det gøres lovligt?

Flere medlemmer har reageret på vores nyhed om ”tabt kurv”-funktion, da de mener at det er en god service, og ikke i strid med loven. Læs hvordan du kan lave en form for ”tabt kurv”-funktion, der ikke er i strid med markedsføringsloven.

30. maj 2015
Er der fortrydelsesret på personliggjorte gaver?

Et medlem spurgte FDIH, om der er fortrydelsesret på varer, der er gjort personlige ved indgravering af navn og evt. dato. Som eksempel nævnes ting, der indkøbes som gaver til særlige mærkedage som fx dåb, konfirmation eller bryllup.

29. maj 2015
Er der fortrydelsesret på varer med kort holdbarhed?

Et medlem spørger om der efter forbrugeraftaleloven er fortrydelsesret på friske planter. Og hvad med mad og drikkevarer - må man sende dem retur?

29. maj 2015
Må man have en "tabt kurv"- funktion?

Et medlem spørger om man må sende opfølgende e-mails til besøgende, der har efterladt varer i indkøbskurven. Læs svaret her.

Har du et spørgsmål?

Niels Ralund
Adm. Direktør
Tina Morell Nielsen
Jurist & Chefkonsulent
Henrik Theil
Kommunikationschef
Søren Willemoes
Kommunikationsmedarb.
Niels Preysz
Medlemschef
Micha Hansson
Webmaster & Medlemservice-ansvarlig
Esben Carbac Hansen
Salgsansvarlig
Simon Bjerremann
Analysechef
Anne K. Hansen
Eventchef
Pernille Trieb
Projektleder - er pt. på barsel
Birgitte Warming Juul
Projektleder
Magnus Glenn Hansen
Projektleder
Anna Risbjerg Omann
Studentermedhjælper - medlemsservice
Andrea Skou Pojezny
Studentermedhjælper - event
Frederik Holmershøj
Juridisk studentermedhjælper
Har du brug for hjælp?
?
Send os et spørgsmål

Hvis du har et spørgsmål, så efterlad os en besked og vi vil svare tilbage hurtigst muligt.

Tak for din besked! Der skete en fejl, prøv igen