Nyheder

6. sep 2018 Jura
Geoblocking: Q&A med FDIH

Skal jeg sælge til alle, skal jeg etablere et udleveringsted og hvad med kortbetalinger? FDIH har samlet en liste over nogle af de typiske spørgsmål, vi får fra vores medlemmer omkring geoblocking. Vi har også besvaret dem, og her får du derfor overblikket over, hvilken betydning reglerne om geoblocking har for din virksomhed.

28. aug 2018 Jura
Medlemmerne spørger: Kan danske kunder købe i vores tyske netbutik til tysk moms, når geoblocking træder i kraft?

Ifølge en tysk jurist er en danskejet tysk netbutik, der kun sælger til tyskere, forpligtet til også at sælge til danskere, når forordningen om geoblocking træder i kraft d. 3. december 2018. Har den tyske jurist ret?

27. jun 2018 Jura
Forbrugerombudsmanden: Flaskevand købt på nettet er omfattet af fortrydelsesretten

Forbrugerombudsmanden har udtalt, at flaskevand købt online ikke er undtaget fra fortrydelsesretten, når vandet sendes til forbrugeren med almindelig post. Udtalelsen har betydning for webshops, der sælger drikkevarer.

22. dec 2017 Jura
Ny vejledning: Slut med overvæltning af kortgebyr

Fra 1. januar 2018 er det slut med at overvælte kortgebyrer på kunderne. Nu er Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen klar med en vejledning i det nye regler.

7. dec 2017 Jura
Medlemmerne spørger: Skal vi sende kvittering, når vi trækker betalingen?

Har du som netbutik pligt til at sende en kvittering, når du trækker betalingen hos en kunde? FDIH har svaret.

8. nov 2017 Jura
Black Friday: Forbrugerombudsmanden retter kritik mod tre virksomheder

I forbindelse med Black Friday i 2016 tog Forbrugerombudsmanden en række sager op. Det har resulteret i indskærpelser over for tre store butikskæder, som ifølge Forbrugerombudsmanden brød reglerne om prismarkedsføring.

16. okt 2017 Jura
Kundeklub: Hvad med før og nu-priser?

Hvordan kan du håndtere før og nu-priser, når du samtidig har en kundeklub?

15. sep 2017 Jura
Afgørelse: Kunden havde ansvaret, da varen blev væk

Brugen af en forkert returseddel betød, at en returvare aldrig nåede frem til netbutikken. Nu har Forbrugerklagenævnet slået fast, at kunden havde ansvaret, da han benyttede den forkerte returseddel.

Har du brug for hjælp?
?
Send os et spørgsmål

Hvis du har et spørgsmål, så efterlad os en besked og vi vil svare tilbage hurtigst muligt.

Tak for din besked! Der skete en fejl, prøv igen
Vores persondatapolitik