Nyheder

Returnering og reparation: Hvad har kunden egentlig ret til?

Har en kunde krav på at få pengene tilbage for en vare, når der er gået 14 dage efter, at den blev indleveret til reparation, og virksomheden ikke har nået at reparere den endnu?...

25. sep 2018 Jura Spørgsmål og svar
EU-Kommissionen har offentliggjort Q&A om Geoblocking

Den 20. september offentliggjorde EU-kommissionen en ny praktisk vejledning til forståelse af forordningen om Geoblocking, der får virkning fra den 3. december 2018.

18. sep 2018 Jura Spørgsmål og svar
Gælder forbuddet mod geoblocking også for B2B?

Der har været stort fokus på B2C, når snakken er faldet på geoblocking, men hvad med B2B-virksomhederne – bliver de også påvirket af de nye regler? FDIHs jurist forklarer.

12. sep 2018 Spørgsmål og svar Jura
Geoblocking: Er jeg tvunget til at tilbyde fri fragt til mine tyske kunder, hvis jeg tilbyder fri fragt til mine danske kunder?

Et af de store spørgsmål i forbindelse med de kommende regler om geoblocking er, om virksomhederne skal tilbyde fri fragt til kunder i EU-lande, hvis de tilbyder fri fragt til...

Geoblocking: Q&A med FDIH

Skal jeg sælge til alle, skal jeg etablere et udleveringsted og hvad med kortbetalinger? FDIH har samlet en liste over nogle af de typiske spørgsmål, vi får fra vores medlemmer...

28. aug 2018 Spørgsmål og svar Jura
Medlemmerne spørger: Kan danske kunder købe i vores tyske netbutik til tysk moms, når geoblocking træder i kraft?

Ifølge en tysk jurist er en danskejet tysk netbutik, der kun sælger til tyskere, forpligtet til også at sælge til danskere, når forordningen om geoblocking træder i kraft d. 3....

27. jun 2018 Jura Spørgsmål og svar
Forbrugerombudsmanden: Flaskevand købt på nettet er omfattet af fortrydelsesretten

Forbrugerombudsmanden har udtalt, at flaskevand købt online ikke er undtaget fra fortrydelsesretten, når vandet sendes til forbrugeren med almindelig post. Udtalelsen har betydning...

Ny vejledning: Slut med overvæltning af kortgebyr

Fra 1. januar 2018 er det slut med at overvælte kortgebyrer på kunderne. Nu er Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen klar med en vejledning i det nye regler.

Har du et spørgsmål?

Niels Ralund
Adm. Direktør
Tina Morell Nielsen
Jurist & Chefkonsulent
Henrik Theil
Kommunikationschef
Søren Willemoes
Kommunikationsmedarb.
Niels Preysz
Medlemschef
Micha Hansson
Webmaster & Medlemservice-ansvarlig
Simon Bjerremann
Analysechef
Mikkel Roh Bøgebjerg
Projektleder/ medlemsservice
Anne K. Hansen
Eventchef
Pernille Trieb
Projektleder
Birgitte Warming Juul
Projektleder
Magnus Glenn Hansen
Projektleder
Ditte Rogild Andersen
Studentermedhjælper - medlemsservice
Frederik Holmershøj
Juridisk studentermedhjælper
Tine Lauritsen
Ba.jur.