Nyheder

19. mar 2019 Analyse
Udenlandske giganter dominerer: Her er de største netbutikker i Danmark

De udenlandske netbutikker strammer grebet om danske e-handel. Zalando, Amazon og H&M er størst, mens Wish.com overhaler eBay, der går lidt tilbage. Coop.dk er største danske netbutik.

14. mar 2019 Analyse
NPS: Forbrugerne hæver forventningsbarren på nettet

Forbrugernes forventninger til kundeoplevelsen stiger, og det gør det sværere for netbutikkerne at overraske positivt. Danske nemlig.com får bedste NPS af de store netbutikker takket være hysterisk fokus på kunderservice.

12. mar 2019 Analyse
Amazon tordner frem i Storbritannien

Den amerikanske gigant fortsætter sin fremmarch i Storbritannien, hvor 86 % af forbrugerne handlede på Amazon i 2018.

6. mar 2019 Analyse
Mytepunktering med E-handelsanalysen: Forbrugerne udnytter ikke de fysiske butikker som gratis prøverum

Kun meget få forbrugere prøver varerne i de fysiske butikker, før de handler på nettet. Omvendt bliver nettet ofte brugt til at søge inspiration, før kunderne handler i de fysiske butikker. Det viser tal fra FDIH, der undersøger forbrugernes købsrejse.

28. feb 2019 Analyse
Dankortet dominerer stadig dansk e-handel

Mobilbetalinger fortsætter den massive fremgang og er især populær hos børnefamilier og unge forbrugere. Dankortet er dog stadig klart den mest benyttede betalingsform i danske netbutikker.

20. feb 2019 Analyse
Kina trækker fra i cross border-kapløbet

Kinesiske netbutikker får hver tredje ordre, som forbrugere lægger i udlandet, og dermed sætter Kina eksportkonkurrenterne til vægs. Det viser ny international rapport, som også afslører, at blot 16 % af forbrugerne betalte told ved deres seneste køb.

18. feb 2019 Analyse
E-handelsanalyse: Udvalg og bekvemmelighed slår prisen på nettet

Muligheden for at vælge flere varer og spare tid betyder mere end muligheden for at spare penge for forbrugerne på nettet. Det er godt for danske netbutikker, som har nemmere ved at konkurrere på service og udvalg.

13. feb 2019 Analyse Branchenyt
Øget konkurrence på betalingsmarkedet: Klarna går ”all in” på dansk e-handel

Klarna tilbyder nu deres komplette løsning til danske e-handlere, og det kan øge konkurrencen på et betalingsmarked, der er under forandring, mener FDIH.

Har du et spørgsmål?

Niels Ralund
Adm. Direktør
Tina Morell Nielsen
Jurist & Chefkonsulent
Henrik Theil
Kommunikationschef
Søren Willemoes
Kommunikationsmedarb.
Niels Preysz
Medlemschef
Micha Hansson
Webmaster & Medlemservice-ansvarlig
Esben Carbac Hansen
Salgsansvarlig
Lasse Ulrich Iversen
Web og IT ansvarlig
Simon Bjerremann
Analysechef
Anne K. Hansen
Eventchef
Pernille Trieb
Projektleder - er pt. på barsel
Birgitte Warming Juul
Projektleder
Magnus Glenn Hansen
Projektleder
Anna Risbjerg Omann
Studentermedhjælper - medlemsservice
Nina Pratt
Studentermedhjælper i kommunikation
Lærke Cecilie Ravn
Studentermedhjælper - analyse
Andrea Skou Pojezny
Studentermedhjælper - event
Frederik Holmershøj
Juridisk studentermedhjælper
Har du brug for hjælp?
?
Send os et spørgsmål

Hvis du har et spørgsmål, så efterlad os en besked og vi vil svare tilbage hurtigst muligt.

Tak for din besked! Der skete en fejl, prøv igen