Nyheder

7. nov 2019 Analyse
Øget kendskab: Singles Day på vej mod ny rekord?

Hver femte forbruger kender til verdens største salgsdag, som rammer Danmark og resten af verden mandag d. 11/11. Singles Day halter dog stadig efter Black Friday - især når det handler om forbrugernes købsintention.

5. nov 2019 Analyse
Den rigtige vej: Færre forbrugere bliver lokket til udenlandske netbutikker af lave fragtpriser

Andelen af forbrugere, der angiver lavere fragtpriser som årsag til at handle i udenlandske netbutikker, er faldet med 20 % på et år.

18. okt 2019 Analyse
Køb af dagligvarer online stiger, fordi det er bekvemt og sundt

Juni-analysen 2019 af danskerne e-handel fokuserede på køb af dagligvarer online, som godt en tredjedel af forbrugerne foretager, og især børnefamilierne øger deres forbrug.

7. okt 2019 Branchenyt Analyse
Google går i kødet på Amazon med Google Shopping Actions

Med Google Shopping Actions vil søgegiganten tage kampen op med Amazon i USA. Ekspert forventer, at Google snart ruller ud i Europa, og det kan få betydning for netbutikkerne.

3. okt 2019 Analyse
Købsrejsen: Hvordan handler de forskellige forbrugere på nettet?

Der er forskel på, hvordan unge og ældre finder deres varer på nettet, og på hvordan børnefamilier og pensionister betaler. E-handelsanalysen dykker ned i den digitale købsrejse.

25. sep 2019 Analyse
Danskerne shopper løs på mobilen som aldrig før - få ekspertens gode råd her

Det er især børnefamilier og de yngre forbrugere, der swiper og scroller, når de handler på nettet, og det er godt nyt for netbutikkerne. Udviklingen betyder, at netbutikkerne skal sætte mobilen før computere, når de bygger deres hjemmesider, forklarer senior UX-arkitekt Allan Syndergaard fra Hesehus

13. sep 2019 Analyse
Friske tal: Antallet af netbutikker eksploderer i det pressede detailmarked

På 10 år er antallet af detailbutikker, der primært sælger på nettet, fordoblet, viser nye tal fra Danske Bank. Det er vigtigt at støtte den positive udvikling, så vi kan fortsætte væksten, pointerer FDIH.

10. sep 2019 Analyse Branchenyt
Fillop: Netto satser stort på dagligvarer på nettet med ny abonnementsordning

Det er helt rigtigt set, at Netto og Salling Group lancerer Fillop nu, for den digitale dagligvarehandel på nettet er på vej mod et gennembrud, vurderer FDIH.

Har du brug for hjælp?
?
Send os et spørgsmål

Hvis du har et spørgsmål, så efterlad os en besked og vi vil svare tilbage hurtigst muligt.

Tak for din besked! Der skete en fejl, prøv igen
Vores persondatapolitik