Nyheder

3. okt 2019 Analyse
Købsrejsen: Hvordan handler de forskellige forbrugere på nettet?

Der er forskel på, hvordan unge og ældre finder deres varer på nettet, og på hvordan børnefamilier og pensionister betaler. E-handelsanalysen dykker ned i den digitale købsrejse.

25. sep 2019 Analyse
Danskerne shopper løs på mobilen som aldrig før - få ekspertens gode råd her

Det er især børnefamilier og de yngre forbrugere, der swiper og scroller, når de handler på nettet, og det er godt nyt for netbutikkerne. Udviklingen betyder, at netbutikkerne skal sætte mobilen før computere, når de bygger deres hjemmesider, forklarer senior UX-arkitekt Allan Syndergaard fra Hesehus

13. sep 2019 Analyse
Friske tal: Antallet af netbutikker eksploderer i det pressede detailmarked

På 10 år er antallet af detailbutikker, der primært sælger på nettet, fordoblet, viser nye tal fra Danske Bank. Det er vigtigt at støtte den positive udvikling, så vi kan fortsætte væksten, pointerer FDIH.

10. sep 2019 Analyse Branchenyt
Fillop: Netto satser stort på dagligvarer på nettet med ny abonnementsordning

Det er helt rigtigt set, at Netto og Salling Group lancerer Fillop nu, for den digitale dagligvarehandel på nettet er på vej mod et gennembrud, vurderer FDIH.

5. sep 2019 Analyse
Ekspreslevering: Er din netbutik klar til at levere samme dag?

FDIH’s logistikanalyse viser, at knap hver fjerde netbutik nu er klar til at levere kundernes pakke samme dag, som de er bestilt. Og endnu flere vil tilbyde ekspreslevering i den nærmeste fremtid.

15. aug 2019 Analyse
Influenter og bloggere flytter varesalg på nettet

Hver fjerde forbruger følger influentere/bloggere med salgsbudskaber på sociale medier. Op mod halvdelen af disse følgere får stor inspiration til køb på nettet fra disse influenter.

15. aug 2019 Analyse
Falske emails fylder i indbakken

Falske mails er den mest udbredte it-kriminalitet. Derefter kommer forsøg på at sende internetbrugere til fupbutikker eller andre typer falske hjemmesider, viser nye tal fra Danmarks Statistik.

6. aug 2019 Analyse
E-handelsanalyse: Bæredygtighed i e-handel deler danskerne

Danskerne er delt i to lige store grupper, når det gælder bæredygtighed i e-handel som kriterium for at vælge netbutik. Varens produktion er vigtigere end butikkens bæredygtige profil.

Har du brug for hjælp?
?
Send os et spørgsmål

Hvis du har et spørgsmål, så efterlad os en besked og vi vil svare tilbage hurtigst muligt.

Tak for din besked! Der skete en fejl, prøv igen
Vores persondatapolitik