Nyheder

24. sep 2020 Analyse
Forbeholdene forsvinder: Forbrugerne handler i flere nye netbutikker

Coronakrisen har fået forbrugerne til at klikke køb i flere nye netbutikker end tidligere. Vejen til køb er stadig den samme - den går over Google og ikke de fysiske butikker, som myten siger.

17. sep 2020 Analyse
Giganterne forvirrer forbrugerne: Er Zalando ikke dansk?!

Mange forbrugere tror fejlagtigt, at udenlandske giganter er danske netbutikker. Det kan mudre diskussionen om størrelsen på udenlandshandlen, men også inspirere de danske netbutikker.

17. sep 2020 Analyse
Bæredygtig levering: Langt fra grøn tanke til handling

Én ud af tre danskere er villig til at betale ekstra for klimavenlig levering – men kun 5% har faktisk gjort det.

14. sep 2020 Analyse
Brugen af smartphones til e-handel boomer

Hver femte køb på nettet bliver gennemført via en betalingsapp, som dermed fortsætter med at hale ind på betalingskortene. Samtidig skruer forbrugerne også op for brugen af smartphones i søge- og købsprocessen.

10. sep 2020 Analyse
B2B-handlen på nettet fortsætter med at vokse

Knap hver tredje B2B-indkøber, der handler online, køber stort set alle varer på nettet, og budgetterne vokser

8. sep 2020 Analyse Politik
Fra Hellerup til Hirtshals: Forbruget på nettet vokser i hele Danmark

Både blandt de ældre og yngre forbrugere er det en fast del af hverdagen at handle på nettet. Under coronakrisen har det øgede forbrug online spændt nettet ud under lokale butikker og arbejdspladser.

2. sep 2020 Analyse
Flere butikker i vild fremgang: Her er de 20 største netbutikker i Danmark

Danskernes behov for håndsprit og andre værnemidler har ført til ekstrem travlhed hos de danske butikker, der sælger medicin og værnemidler. Flere af dem er nu blandt de største netbutikker. Zalando er stadig størst, mens Amazon og Wish går lidt tilbage.

27. aug 2020 Branchenyt Analyse
Salling kaster sig over det digitale dagligvaremarked

Coronakrisen har fået endnu flere danskere til at handle dagligvarer på nettet, og derfor er det fornuftigt, at Salling for alvor kaster sig ind i den digitale dagligvarekamp, vurderer FDIH’s Niels Ralund

Har du brug for hjælp?
?
Send os et spørgsmål

Hvis du har et spørgsmål, så efterlad os en besked og vi vil svare tilbage hurtigst muligt.

Tak for din besked! Der skete en fejl, prøv igen
Vores persondatapolitik