Nyheder

23. mar 2020 Analyse Politik
Nyeste corona-tal: Forbrugerne flytter forbruget online

Mens de fysiske butikker lukker ned under krisen, flytter flere danskere deres forbrug på nettet, hvor flere butikker melder om fremgang i salget og hyrer flere medarbejdere. Der er dog stadig mange virksomheder, som er hårdt ramt – især omni-channel virksomhederne lider.

21. mar 2020 Analyse
2 ud af 3 netbutikker i EU forventer fald i salg

E-handlen er også stærkt mærket af Corona’en og manglende købelyst, men e-handlen i EU kan hjælpe med varer, der ikke længere kan fås i fysiske butikker. Det bliver hårdt, men i Danmark er FDIH's direktør stadig optimist.

18. mar 2020 Analyse Politik
FDIH-direktør: Virksomhederne har brug for jer, forbrugere!

De hårdt ramte virksomheder har fået en tiltrængt hånd i form af hjælpepakker, men der er i den grad også brug for forbrugernes hjælp, hvis virksomhederne skal komme ud på den anden side af coronavirussen. Vi skal ikke hamstre, men vi må godt købe på forhånd, lyder det fra FDIH, der støtter statsministerens opfordring til at handle online.

17. mar 2020 Analyse Politik
Nyeste tal: Coronavirussen rammer danske netbutikker vidt forskelligt

Blot hver fjerde danske netbutik er ikke påvirket af coronavirussen, og dermed er der sket en markant udvikling siden statsministerens melding om, at Danmark lukker ned. Salget er negativt påvirket i over halvdelen af butikkerne, mens knap en tredjedel oplever fremgang. De første fyringer har ramt branchen.

12. mar 2020 Branchenyt Analyse Politik
Nye tal: Sådan påvirker coronavirussen danske netbutikker

6 ud af 10 virksomheder er ramt på salg eller logistik, viser nye tal fra FDIH, som følger corona-situationen tæt.

9. mar 2020 Analyse
Danske forbrugere er europamestre i e-handel

Danske forbrugere er europamestre i e-handel 4 ud af 5 danske forbrugere handler på nettet, og det placerer os - igen - i den europæiske top. Generelt er der stadig stort potentiale i den europæiske e-handel, viser tal fra Danmarks Statistik

2. mar 2020 Analyse
Prisen betyder mindre, når forbrugerne shopper på nettet

Bekvemmelighed og udvalg er de vigtigste grunde til at handle online, mens prisen betyder mindre og mindre. Endnu et tegn på, at forbruget online ikke topper foreløbig, vurderer FDIH.

27. feb 2020 Analyse Branchenyt
Zalando viser muskler i nyt rekordregnskab

Den tyske gigant, som er danskernes mest anvendte netbutik, omsatte for 60 mia. kr. i 2019 og slog dermed alle rekorder. Se regnskabet her.

Har du brug for hjælp?
?
Send os et spørgsmål

Hvis du har et spørgsmål, så efterlad os en besked og vi vil svare tilbage hurtigst muligt.

Tak for din besked! Der skete en fejl, prøv igen
Vores persondatapolitik