Nyheder
Er Amazon en mulighed eller en trussel - netbutikkerne er uenige
Amazon bliver både set som en butiksdræber og genvej til vækst af de danske netbutikker. Giganten kan være begge dele, men den skal som minimum være en del af virksomhedernes overvejelser, siger Niels Ralund.
E-handelsanalysen for september: Danskernes køb af dagligvarer på nettet overhalede køb af rejser
Coronakrisen forsætter med at sætte sit præg på forbrugernes adfærd på nettet, konkluderer FDIH’s E-handelsanalyse
Danske e-handelsgiganter skruer op for at være klar til Amazon
Coolshop, Egmont, Gucca og mange andre netbutikker er klar med satsninger for at komme Amazon i forkøbet på det danske e-handelsmarked. Den rette holdning, lyder det fra FDIH.
Danske virksomheder er enige: Amazons indtog vil føre til butiksdød
8 ud af 10 virksomheder forventer, at flere danske butikker må dreje nøglen om, når den amerikanske e-handelsgigant åbner i Danmark. Amazon er en skræmmende konkurrent, men de danske netbutikker er godt forberedte, så dansk e-handel vil ikke blive ramt lige så hårdt som andre lande, vurderer FDIH.
Morten Bødskov garanterer: Ingen skatterabat til Amazon
Amazon-stifter Jeff Bezos må kigge forgæves efter en skatterabat, når den amerikanske e-handelsgigant lancerer i Danmark, garanterer skatteministeren. Det glæder FDIH, som forventer fair konkurrencevilkår.
Analyse: Danske netbutikker forventer voldsom vækst de næste tre år
Forventningerne til fremtiden er store hos de danske netbutikker, men mørke skyer i form af unfair konkurrencevilkår og øget prispres truer i det fjerne. Vækstforventningerne kan sagtens indfries, men det kræver politisk opbakning fremfor benspænd, vurderer FDIH.
Glad smiley: 94% af forbrugere sender ikke købte varer retur
Forbrugere beholder i overvejende grad deres købte varer, og flertallet mener generelt, at det er nemt at sende varer retur. Barriererne for at returnere varer er hovedsageligt tid, penge og besvær.
August vs. August: Sådan påvirker coronaen dansk e-handel
En sammenligning af de to sommermåneder viser, hvor meget og hvordan coronakrisen påvirker forbrugernes adfærd på nettet.