Nyheder
Giganterne forvirrer forbrugerne: Er Zalando ikke dansk?!
Mange forbrugere tror fejlagtigt, at udenlandske giganter er danske netbutikker. Det kan mudre diskussionen om størrelsen på udenlandshandlen, men også inspirere de danske netbutikker.
Bæredygtig levering: Langt fra grøn tanke til handling
Én ud af tre danskere er villig til at betale ekstra for klimavenlig levering – men kun 5% har faktisk gjort det.
Brugen af smartphones til e-handel boomer
Hver femte køb på nettet bliver gennemført via en betalingsapp, som dermed fortsætter med at hale ind på betalingskortene. Samtidig skruer forbrugerne også op for brugen af smartphones i søge- og købsprocessen.
Datatilsynet udtaler alvorlig kritik af … Datatilsynet
Datatilsynet har smidt personoplysninger ud som almindeligt papiraffald i stedet for at makulere det. Datatilsynet har anmeldt det som et databrud og har informeret de registrerede via Datatilsynets hjemmeside.
B2B-handlen på nettet fortsætter med at vokse
Knap hver tredje B2B-indkøber, der handler online, køber stort set alle varer på nettet, og budgetterne vokser
FDIH: Klar til fusionsafstemning
Ekstraordinær generalforsamling vedtog bestyrelsens forslag til vedtægtsændringer, som åbner for at medlemmer nu kan stemme om fusionen med Dansk Erhverv.
Forbrugerombudsmanden: Et miljøtillæg skal være begrundet i miljømæssige forhold
Det var vildledende at bruge udtrykket ”miljøtillæg” om et pristillæg, der ikke var begrundet i miljømæssige forhold. Tre dealsites er blevet politianmeldt for vildledende prisoplysninger. Det ene dealsite har vedtaget en bøde på 120.000 kr.
Fra Hellerup til Hirtshals: Forbruget på nettet vokser i hele Danmark
Både blandt de ældre og yngre forbrugere er det en fast del af hverdagen at handle på nettet. Under coronakrisen har det øgede forbrug online spændt nettet ud under lokale butikker og arbejdspladser.