Nyheder

1. okt 2020 Analyse
Glad smiley: 94% af forbrugere sender ikke købte varer retur

Forbrugere beholder i overvejende grad deres købte varer, og flertallet mener generelt, at det er nemt at sende varer retur. Barriererne for at returnere varer er hovedsageligt tid, penge og besvær.

1. okt 2020 FDIH event
FDIH blev kastet for løverne med ny konference: Vi gør det igen!

Onsdag slog FDIH dørene op til den allerførste digitale konference om abonnementsforretninger. Det var ifølge både deltagere og arrangør en succes, der godt kan gentages. Det bliver den til E-handelskonferencen 2020.

1. okt 2020 Jura
Forbrugerombudsmanden politianmelder fordelsklubber

For tredje gang på en uge har Forbrugerombudsmanden politianmeldt en virksomhed, der driver abonnementsbaseret salg af varer i en såkaldt fordelsklub. Nu er i alt 14 fordelsklubber blevet politianmeldt for vildledning

30. sep 2020 Branchenyt
Stort logistikcenter på vej syd for København

Verdion og Aviva Investors vil bygge kæmpe logistikcenter tæt på København. FDIH hilser det nye center velkommen.

29. sep 2020 Analyse
August vs. August: Sådan påvirker coronaen dansk e-handel

En sammenligning af de to sommermåneder viser, hvor meget og hvordan coronakrisen påvirker forbrugernes adfærd på nettet.

29. sep 2020 Analyse
Kontakt med netbutikken: Chat og telefon haler ind på mails

E-mail er stadig den foretrukne kontaktform for kunderne, men især hos de yngre forbrugere er telefon og chat ved at indhente mailen. Kunderne er stadig ikke interesserede i geo-lokaliserede tilbud.

28. sep 2020 Branchenyt Analyse
Amazon dominerer den europæiske cross-border-handel

I 2019 blev der omsat for 143 mia. euro i europæisk cross-border-handel. Amazon snupper en stor del af kagen, og det understreger behovet for klare regler og fair konkurrence

28. sep 2020 Jura
Forbrugerombudsmanden: Adgang til et produkt må ikke være betinget af samtykke til markedsføring

Virksomheder må ikke betinge adgang til et produkt af, at kunden giver samtykke til markedsføring. Hel-ler ikke når produktet er ”gratis”. Hvis kunden derimod kan vælge mellem at betale med sit samtykke eller at betale et beløb for produktet, er det lovligt.

Har du brug for hjælp?
?
Send os et spørgsmål

Hvis du har et spørgsmål, så efterlad os en besked og vi vil svare tilbage hurtigst muligt.

Tak for din besked! Der skete en fejl, prøv igen
Vores persondatapolitik