Nyheder

7. jan 2020 Branchenyt
Omni-channel: Obligatorisk praktikdag sikrer harmonien hos 3

Alle nye medarbejdere i 3’s digitale afdeling skal i praktik i de fysiske butikker for at forstå, hvordan de forskellige salgskanaler kan spille hinanden bedre.

20. dec 2019 Branchenyt
Tak for i år: Direktøren ser tilbage og frem

2019 var fyldt med hårdt arbejde, stolthed og en lille smule irritation hos FDIH. Det skriver Niels Ralund i sin nytårshilsen.

19. dec 2019 Analyse
Flot julesalg på nettet blev skudt i gang af voldsom Black Friday

De danske netbutikker melder om et flot julesalg, de både vokser og lever op til forventningerne. Trods travlhed efter den rekordstore Black Friday skal pakkerne nok nå frem før juleaften.

19. dec 2019 Politik
Julegave: Skattestyrelsen sender millionregninger til udenlandske netbutikker

94 udenlandske netbutikker har fået en regning fra Skattestyrelsen, fordi de ikke har betalt moms for salg til Danmark. FDIH glæder sig over arbejdet og håber på mere kontrol – især med Kina-pakkerne.

19. dec 2019 Politik Branchenyt
Svensk angreb på kreditbetalinger i e-handel

Sveriges regering vil rangordne netbutikkernes betalingsformer, så kreditbaserede tilbud som Klarna ender i bunden. ”Overformynderisk” og uden forbindelse med fakta, siger Klarna og andre svenske betalingsudbydere.

19. dec 2019 Jura
B2C salg: Du skal rette dine handelsbetingelser og din klagevejledning

Hvis du sælger til forbrugere, skal du (senest) den 17. februar 2020 rette dine handelsbetingelser mv. samt din klagevejledning. Denne dato flytter klageportalen nemlig fra forbrug.dk og Min Sag til Klageportalen for Nævnenes hus.

16. dec 2019 Politik
Niels Ralund: Stop den unfair klapjagt på netbutikkerne

Netbutikkerne fortjener et klap på skulderene i stedet for at blive udsat for en unfair klapjagt, der kan skade branchen og dansk erhvervsliv. Det skriver FDIH's direktør, Niels Ralund, i denne klumme.

16. dec 2019 Politik Branchenyt
Ny tysk forskning: lovpligtigt returgebyr kan fjerne hver sjette returnering

Kampen for at mindske antallet af returneringer er vigtig, men ideen om et fast returgebyr er både på kant med lovgivningen og svært at implementere i praksis. Det vurderer FDIH, som tror på teknologiske løsninger.

Har du et spørgsmål?

Niels Ralund
Adm. Direktør
Tina Morell Nielsen
Jurist & Chefkonsulent
Henrik Theil
Kommunikationschef
Søren Willemoes
Kommunikationsmedarb.
Niels Preysz
Medlemschef
Micha Hansson
Webmaster & Medlemservice-ansvarlig
Esben Carbac Hansen
Salgsansvarlig
Lasse Ulrich Iversen
Web og IT ansvarlig
Simon Bjerremann
Analysechef
Anne K. Hansen
Eventchef
Pernille Trieb
Projektleder - er pt. på barsel
Birgitte Warming Juul
Projektleder
Magnus Glenn Hansen
Projektleder
Anna Risbjerg Omann
Studentermedhjælper - medlemsservice
Nina Pratt
Studentermedhjælper i kommunikation
Lærke Cecilie Ravn
Studentermedhjælper - analyse
Andrea Skou Pojezny
Studentermedhjælper - event
Frederik Holmershøj
Juridisk studentermedhjælper
Har du brug for hjælp?
?
Send os et spørgsmål

Hvis du har et spørgsmål, så efterlad os en besked og vi vil svare tilbage hurtigst muligt.

Tak for din besked! Der skete en fejl, prøv igen