Kontakt med netbutikken: Chat og telefon haler ind på mails

E-mail er stadig den foretrukne kontaktform for kunderne, men især hos de yngre forbrugere er telefon og chat ved at indhente mailen. Kunderne er stadig ikke interesserede i geo-lokaliserede tilbud.

Hvis du vil have feedback og yde service til dine kunder, skal du have en mail. Men det er også en rigtig god ide at være klar på telefonen og chatten  især hvis du sælger til yngre forbrugere. 

FDIH’s analyse fra august viser, at godt halvdelen (54 %) af kunderne foretrækker mails, hvis de skal i kontakt med netbutikker.  Hent analysen for august

Og selvom det stadig er flertallet, så er det alligevel noget af et fald fra sidste års 66 %, siger Simon Bjerremann, analysechef i FDIH. 

”Der er helt klart et stigende ønske om flere kontaktmuligheder og især muligheden for telefonisk support vokser.” 

Det er særligt de yngre forbrugere, der også vil chatte og tale, mens de ældre klart foretrækker mailen. 

”Det spiller også en rolle, hvad du sælger, men vi må sige, at det generelt er en rigtig god ide at tilbyde flere kontaktformer, og så er det en rigtig god ide at gøre det nemt for kunderne at kontakte dig. Mail og telefonnummer skal være let tilgængelige” siger Simon Bjerremann.  

Nej tak til geo-lokaliserede tilbud 

Mens kunderne gerne vil kunne komme nemt i kontakt med netbutikkerne, er de stadig ikke interesserede i, at butikker tager kontakt til dem baseret på, hvor kunderne befinder sig.  

FDIH har i fire år spurgt ind til de såkaldt geo-lokaliserede tilbud, og resultatet er hver gang, at kunderne generelt ikke ser det som en god service. Det stigende fokus på overvågning og persondata spiller formentlig en rolle, mener Simon Bjerremann. 

”Der er dog stadig en gruppe forbrugere – særligt blandt de yngre – der ser det som en god service, så for nogle butikker vil det give mening.” 

Skriv kommentar
Har du brug for hjælp?
?
Send os et spørgsmål

Hvis du har et spørgsmål, så efterlad os en besked og vi vil svare tilbage hurtigst muligt.

Tak for din besked! Der skete en fejl, prøv igen
Vores persondatapolitik