Skal kunden betale for returnering af varen til netbutikken, når varen ikke bliver hentet i pakkeboksen eller på udleveringsstedet?

Efter den tidligere forbrugeraftalelov, kunne en forbruger fortryde et køb i en netbutik ved at undlade at hente varen på posthuset. Blev den erhvervsdrivende opkrævet betaling for returneringen, kunne disse omkostninger fradrages i det beløb, kunden skulle have tilbagebetalt.

Men hvordan er det nu? Det er der mange netbutikker, der spørger om. FDIH besvarer spørgsmålet her - bemærk, at artiklen er eksklusiv for FDIH's medlemmer, så log ind for at læse den.

Ikke medlem? Det kan du hurtigt blive

Denne nyhed er forbeholdt FDIH medlemmer

Hvis du er medlem af FDIH, kan du læse resten af indholdet ved at logge ind herunder.

Skriv kommentar
Har du brug for hjælp?
?
Send os et spørgsmål

Hvis du har et spørgsmål, så efterlad os en besked og vi vil svare tilbage hurtigst muligt.

Tak for din besked! Der skete en fejl, prøv igen
Vores persondatapolitik