Kender du Googles mange marketingsværktøjer?

Denne artikel giver dig et kort overblik over tre af dem, der er blandt Googles relevante værktøjer; Search Ads 360, Product Ratings og Manufacturer Center.

Uanset om vi kan lide det eller ej, så Google er en uundgåelig nødvendighed for at drive netbutik i dagens samfund. Derfor har Channable lavet denne korte oversigt over nogle af de mere interessante værktøjer, som du måske allerede kender til, men måske også kan give dig lidt ny viden.

Afsnittene er et uddrag af en mere dybdegående gennemgang af flere værktøjer, som du som medlem af FDIH kan finde i den nyeste afdeling under vores medlemssider, Insights, hvor du kan finde et voksende udvalg af markedsindsigt fra andre e-handlere.

Google Search Ads 360

Google Search Ads 360 (SA360) er en del af Googles marketing platform, der samler Googles annoncerings og analytiske produkter. Værktøjet anvendes til at købe annoncer på Google og andre søgemaskiner som Bing, Yahoo Japan og Baidu.

SA360 er ideelt for de virksomheder, som ønsker at annoncere på et større plan og har en stor portefølje af produkter. Grunden til dette findes i SA360s unikke features, såsom det automatiserede bud-system og lagerbeholdningsadministration, og så samler den alt søgeannonceringsrelateret på et sted med en bekendt grænseflade.

Nøgler til succes:

For at få succes med kampagner i SA360 er det vigtigt, at du har et komplet produkt-feed. Mens detailhandlere kan bruge deres allerede eksisterende Google Shopping feed, er rejseselskaber nødt til at have et sammenhængende og rent datafeed med information om, f.eks., værelsestype, dato for rejseafgange, ledighed osv.

Google Product Ratings

Annoncerer du allerede på Google, er der en god chance for, at du kender til Google Product Ratings (GPR). Ikke desto mindre er det et godt værktøj at dykke ned i, da det giver kunder et umiddelbart indblik i andre brugeres mening om de produkter, du fører. Vurderingerne kommer fra en bred vifte af kilder og giver et overordnet gennemsnit for hvert enkelt produkt. Det er også muligt for dig at uploade de produktanmeldelser, som du har modtaget i din egen netbutik.

For at få godkendt sine anmeldelser af Google, skal man udfylde en formular (Product Ratings Interest Form), og have anmeldelser af mindst 50 produkter før Google vil bedømme om de kan importeres. Derefter kan du sende din anmeldelsesdata til Google i Google Merchant Center.

Nøgler til succes:

Når du sender din data til Google, skal du huske følgende; anmeldelsen, produktet og brugeren, der anmelder. Det er vigtigt, at dataen har det rette format. Det kan du læse mere om her.

Google Manufacturer Center

Googles Manufacturer Center er en platform, hvor producenter kan levere præcis og opdateret information om deres produkter med det formål at informere deres kunder bedst muligt. Det kan være både billeder, beskrivelser, titler eller YouTube-videoer mm. Det er selvfølgelig også en fordel for Google, da det holder deres produktkatalog opdateret.

Det er nemt at kreere en konto, men er dog vigtigt, at man ejer de produkter, som man ønsker at promovere.

Nøgler til succes:

Igen er det centrale, at data-feedet lægges op i det rigtige format. Du kan læse mere om de accepterede formater her og samtidig finde templates, der hjælper dig videre.

 

Er du medlem af FDIH, kan du læse de sidste seks af Channables insights her. Er du ikke medlem af FDIH, så skynd dig at blive det – det giver adgang til den skattekiste af viden, der findes i vores medlemsunivers.

Skriv kommentar
Har du brug for hjælp?
?
Send os et spørgsmål

Hvis du har et spørgsmål, så efterlad os en besked og vi vil svare tilbage hurtigst muligt.

Tak for din besked! Der skete en fejl, prøv igen
Vores persondatapolitik