E-handelstrends for 2020: Netbutikkerne satser stort på personalisering og influencers

8 ud af 10 netbutikker vil i år implementere eller udbygge brugen af personalisering. Det fremgår af en ny trend-rapport, der også konkluderer, at fri returnering vil vokse, og at netbutikkerne bliver ramt af influenca i 2020.

Hvilke teknologier vil I satse på i år, hvem er jeres største konkurrenter, tilbyder I fri retur og hvilke marketingkanaler giver bedste afkast?

Det er blot nogle af de spørgsmål, som Searchnode har stillet 160 e-handelsvirksomheder fra hele verden. Svarene er samlet i rapporten E-commerce Trends 2020.

Rapporten konkluderer blandt andet, at personalisering bliver den helt store kæphest for virksomhederne. 76 % svarer, at de vil arbejde mere med personalisering, og 78 % svarer, at de vil investere mere i arbejdet.

teknologier i 2020

Al grafik, Searchnode

Virksomhederne bliver også spurgt til, om de vil tilbyde fri retur i 2020. Over halvdelen tilbyder det allerede og vil fortsætte, mens 5 % vil begynde at tilbyde det.

Vil du have flere trends? Kom med til vores seminar med Hesehus, der gør dig klogere på de nyeste trends fra verdens største retailkonference NRF Retail’s Big Show

Bundlinje over vækst?

Rapporten dykker også ned i virksomhedernes prioritering af vækst og indtægt. Over halvdelen (55 %) svarer, at det vigtigste er at øge profitten, mens 37 % vurderer, at det er vigtigst at øge indtægterne. For at nå målene har langt størstedelen af virksomhederne afsat flere midler. 7 ud af 10 vil øge budgetterne, 25 % vil fastholde det, mens blot 5 % vil skære i budgetterne.

Det hænger fint sammen med, at 86 % af virksomhederne anser konkurrencen som meget hård.

Influenzaen rammer

En af de hurtigst voksende salgs- og marketingkanaler det seneste stykke tid har været influencers. Det vil ikke ændre sig i 2020 – tværtimod.  3 ud af 4 netbutikker vil i 2020 arbejde med influencers – 37 % arbejder allerede med dem, mens yderligere 38 % vil begynde. Med andre ord: Influencaen er over os.  

Searchnode kigger også nærmere på brugen af Dynamic pricing, Site search og meget mere. Det kan du selv dykke ned i ved at hente rapporten.

Skriv kommentar

Har du et spørgsmål?

Niels Ralund
Adm. Direktør
Tina Morell Nielsen
Jurist & Chefkonsulent
Henrik Theil
Kommunikationschef
Søren Willemoes
Kommunikationsmedarb.
Niels Preysz
Medlemschef
Micha Hansson
Webmaster & Medlemservice-ansvarlig
Esben Carbac Hansen
Salgsansvarlig
Lasse Ulrich Iversen
Web og IT ansvarlig
Simon Bjerremann
Analysechef
Anne K. Hansen
Eventchef
Pernille Trieb
Projektleder - er pt. på barsel
Birgitte Warming Juul
Projektleder
Magnus Glenn Hansen
Projektleder
Anna Risbjerg Omann
Studentermedhjælper - medlemsservice
Nina Pratt
Studentermedhjælper i kommunikation
Lærke Cecilie Ravn
Studentermedhjælper - analyse
Andrea Skou Pojezny
Studentermedhjælper - event
Frederik Holmershøj
Juridisk studentermedhjælper
Har du brug for hjælp?
?
Send os et spørgsmål

Hvis du har et spørgsmål, så efterlad os en besked og vi vil svare tilbage hurtigst muligt.

Tak for din besked! Der skete en fejl, prøv igen