FDIH-direktøren efter medlemstilfredshedsundersøgelse: Vi er hamrende stolte

97 % af FDIH’s medlemmer vil anbefale et medlemskab til andre. Især det politiske, juridiske og analytiske arbejde får ros af medlemmerne i den seneste medlemstilfredshedsundersøgelse. Vi er meget glade, men vi kommer ikke til at smække benene op og slappe af, garanterer Niels Ralund.

Hvis man bevæger sig rundt i FDIH’s kontorlokaler i København i disse tider, kan man være heldig at støde ind i en storsmilende Niels Ralund, der svæver rundt og deler highfives ud.

Årsagen er, at han har gennemgået FDIH’s medlemsundersøgelse, der hvert år tager temperaturen på medlemmernes tilfredshed med FDIH.

Den nyeste analyse viser, at 97 % af medlemmerne vil anbefale et medlemskab til andre – en stigning fra 94 % i 2018. Samtidig vurderer 83 %, at medlemskabet giver værdi for pengene.

”Langt, langt de fleste af vores medlemmer er jo købmænd, og de skal have value for money. Når 97 % vil anbefale et medlemskab til andre, så er det et godt bevis på, at de får netop det. Det er jeg og resten af holdet hamrende stolte af,” forklarer han.

Generelt er der stor tilfredshed med FDIH’s ydelser og tilbud. Det glæder direktøren, som især hæfter sig ved, at det politiske arbejde høster større anerkendelse. 57 % af medlemmerne er meget enige i, at FDIH yder et vigtigt politiske arbejde, hvilket næsten er en fordobling fra 2018.

”Vi har skruet markant op for det politiske arbejde, hvor vi udover et stort fokus på fair konkurrence også er med i danske og europæiske udvalg og arbejdsgrupper omkring alt fra svindelbekæmpelse til betalinger og bæredygtighed. Det har heldigvis betydet, at flere medlemmer siger, at de endelig føler, at der er nogen, som har deres ryg. Det er det største rygklap, vi kan få.”

Der er også sket et stort spring i andelen af medlemmer, som ved, at et medlemskab i FDIH er for alle. Det har været højt på medlemschef Niels Preysz’ prioriteringsliste, og derfor er han yderst tilfreds.

”Og når vi sammenholder det med, at 98 % oplever, de får hurtige og brugbare svar, når de henvender sig til os, så må vi gerne klappe os selv på skulderen.”

Det har heldigvis betydet, at flere medlemmer siger, at de endelig føler, at der er nogen, som har deres ryg. Det er det største rygklap, vi kan få.

- Niels Ralund

Mere fokus på B2B

Undersøgelsen er spækket med kommentarer om, hvad FDIH gør godt, men endnu vigtigere er der heldigvis også mange gode forslag til, hvad vi kan gøre bedre. Et af de ønsker, som går igen, handler om øget fokus på B2B.

”Det er vi helt enige i, og derfor kan vi også sige, at vores medlemmer sparker en åben dør ind. Vi afholder vores første rene B2B konference i februar, og vores analyseafdeling er ret langt i arbejdet med at lave en B2B-analyse,” forklarer Niels Ralund og understreger, at alle kommentarer er blevet læst og diskuteret på kontoret.

Selvom undersøgelsen er en god anledning til at give highfives og klappe os selv på skuldrene, så kommer vi ikke til at læne os tilbage og smække benene op. Vi knokler videre for at styrke danske e-handel og gøre medlemmerne endnu mere tilfredse

- Niels Ralund

En anden opgave handler om at fortælle, hvad medlemmerne får ud af deres medlemskab. Det står nemlig uklart for knap hvert tredje medlem.

”Det tal skal vi simpelthen have ned, for vi bruger rigtig meget krudt på at udvikle nye services og ydelser, som vi også får god respons på. Derfor opruster vi også i medlemsteamet, ligesom vi har ansat en It-ansvarlig, der blandt andet skal sørge for, at det bliver nemmere at finde og bruge vores ydelser,” siger Niels Ralund, inden han slutter med en garanti.

”Selvom undersøgelsen er en god anledning til at give highfives og klappe os selv på skuldrene, så kommer vi ikke til at læne os tilbage og smække benene op. Vi knokler videre for at styrke danske e-handel og gøre medlemmerne endnu mere tilfredse.”

Skriv kommentar
Har du brug for hjælp?
?
Send os et spørgsmål

Hvis du har et spørgsmål, så efterlad os en besked og vi vil svare tilbage hurtigst muligt.

Tak for din besked! Der skete en fejl, prøv igen
Vores persondatapolitik