E-handelsdagen i Skive bød på masser af guldkorn og popcorn

Søren Sieg og Dennis Drejer samlede 410 e-handlere til E-handelsdagen i Skive. Her får du nogle af højdepunkterne fra FDIH’s udsendte.

Det er ikke hver dag, at hundredvis af digitale hjerner fra hele Danmark valfarter til Skive, men når det sker, så kan man være ret sikker på, at det er Søren Sieg og Dennis Drejers skyld. 

Det var også tilfældet torsdag d. 6. februar, hvor de to skibonitter for 4. år i træk slog dørene op til E-handelsdagen. 410 deltagere havde Søren Sieg og Dennis Drejer samlet i et udsolgt KulturCenter Limfjord, og det er lige så imponerende som talerfeltet, lyder det anerkendende fra Niels Preysz, der sammen med Esben Hansen var FDIH’s udsendte på dagen.

”Man skal stå tidligt op for at følge med Dennis og Søren og for at komme til Skive, men det er det hele værd, for det er virkelig en god konference. De hæver niveauet hvert år, og det er jo med til at holde os andre ”event-magere” skarpe til glæde for dansk e-handel. Derfor støtter vi også op om dagen.”

Konferencen bød på 17 oplæg med eksperter fra virksomheder som Bedre Nætter, Proshop, Coop, SavvyRevenue og Videofabrikken.

Fokus på konkrete værktøjer

Der var masser at vælge mellem, og oplæggene holdt et rigtig godt niveau, lyder det fra Niels Preysz, der især var imponeret over indlægget fra Jonas og Martin fra Bedre nætter, der med udgangspunkt i mottoet We rest when you rest har skabt en forretning med 100 mio. kr. i omsætning og 40 ansatte ved at sælge senge online.

”Det var virkeligt inspirerende, hvordan de her unge gutter med fokus på alle små detaljer har rusket op i en lidt træt branche. ”

Det går igen på næsten alle indlæg, at du får konkret viden, som du kan tage hjem og implementere. Det skal Søren og Dennis have stor ros for at fokusere på.

I den lidt mere erfarne ende er Ivan Jæger fra Proshop, der samme dag offentliggjorde et rekordregnskab med 1,5. mia. kr. i omsætning og plus 24 mio. kr. på bunden.

”Jeg bliver aldrig træt at at høre om, hvordan Ivan og co. arbejder med logistik. Det er voldsomt imponerende, selv om der var lidt knas omkring den rekordstore Black Friday. Det er virkelig en virksomhed, der kan inspirere mange andre, og så er det fedt med tilgangen, at selvom man er så store, så skal man stadig bøje sig for at samle en femmer op.” 

Niels Preysz fremhæver også indlæggene fra HeyLoyalty og Videofabrikken som yderst brugbare.

”Det går igen på næsten alle indlæg, at du får konkret viden, som du kan tage hjem og implementere. Det skal Søren og Dennis have stor ros for at fokusere på.”

Flik flak og Facebook Ads – Sådan holder du momentum

Esben Hansen havde debut på E-handelsdagen, og han tøver ikke med at give dagen topkarakter.

Han fremhæver indlægget fra stifteren af TheMarketingGuy.dk, Patrick Wolfgang, og Shaping New Tomorrows Digital Marketing Manager, Jacob Bech, der fortalte om de overvejelser og strategier, de havde især mht. Facebook og den generelle brug af sociale medier.

En af deres vigtigste pointer var, at data er vejen til succes; ”Brug nu jeres data, og brug nu jeres data til at afgøre jeres næste skridt.”

”Det var et super konkret indlæg, hvor der virkelig var noget at tage med hjem. Hvis du skal have succes på sociale medier, så kræver det, at du tør tage nogle chancer, og at du hele tiden tester og ser, hvad der virker, og her var der gode forslag til, hvordan man bedst gør det.

Skriv kommentar
Har du brug for hjælp?
?
Send os et spørgsmål

Hvis du har et spørgsmål, så efterlad os en besked og vi vil svare tilbage hurtigst muligt.

Tak for din besked! Der skete en fejl, prøv igen
Vores persondatapolitik