nemlig.com vil levere om natten

Danskerne køber dagligvarer på nettet som aldrig før, og det får nu nemlig.com til at skrue op for servicen og levere varerne om natten. Et stærkt initiativ, mener FDIH.

Coronakrisen har fået endnu flere danskere til at handle dagligvarer på nettet, og det folkelige gennembrud har fået flere af aktørerne til at skrue op for både ambitionerne og servicen.

Det gælder også Danmarks største onlinesupermarked nemlig.com, som lancerer et helt nyt tiltag med levering om natten fra kl. 02 til 06. Kunderne behøver ikke være oppe, når varerne leveres, da de blot stilles foran hoveddøren i specieldesignede kasser, og dermed kan kunderne stå op til friske dagligvarer om morgenen.

”Det nye tiltag, med fleksibel levering om natten, er et koncept, vi har arbejdet på de sidste 8 måneder, og det var planen, at vi skulle have lanceret det medio marts. Grundet udbruddet af Covid-19 i Danmark primo marts, eksploderede efterspørgslen for at købe dagligvarer på nemlig.com, og vi måtte derfor udskyde denne lancering. Efterspørgslen er fortsat meget stor, og vi har de sidste 7 uger ansat over 400 nye medarbejdere, hvilket har gjort os i stand til at vokse med næsten 100% i forhold til samme tid sidste år. De mange nye medarbejdere gør os samtidig i stand til at lancere dette nye koncept, som vil gøre det endnu nemmere for vores kunder at få leveret dagligvarer og måltidskasser, lige når det passer dem,” siger Stefan Plenge, administrerende direktør og stifter af nemlig.com.

Efterspørgslen er fortsat meget stor, og vi har de sidste 7 uger ansat over 400 nye medarbejdere, hvilket har gjort os i stand til at vokse med næsten 100% i forhold til samme tid sidste år

- Stefan Plenge

Med det nye tiltag leverer nemlig.com nu 20 timer i døgnet alle ugens 7 dage.

Det nye tiltag er godt set, vurderer Niels Ralund, adm. direktør i FDIH.

”Det giver en endnu større fleksibilitet for kunderne, og så er det jo bare en lækker service at kunne vågne op til friske dagligvarer. Samtidig forventer jeg også, at det vil være bedre for miljøet, fordi leveringsbilerne ikke skal holde i kø om natten, hvor trafikken er mindre. Stor ros herfra.”

Det giver en endnu større fleksibilitet for kunderne, og samtidig er det jo bare en lækker service at kunne vågne op til friske dagligvarer. Stor ros herfra.

- Niels Ralund

Niels Ralund hæfter sig ved, at flere af aktørerne på dagligvaremarkedet er i fuld gang med at lancere nye løsninger.

”Coronakrisen har fået kunderne til at handle mere på nettet og aktørerne til at skrue op for tempoet i forhold til nye løsninger. Derfor tror jeg også, at vi efter krisen stadig vl se rigtig mange kunder vælger at fortsætte med at handle dagligvarer online – og så fordi branchen er kendt for at levere en rigtig god service.”

Jo nemmere - jo bedre

Dagligvarerne bliver om natten leveret i papkasser og termokasser med køleelementer og tøris, så kunderne kan vide sig sikre på, at varerne holder sig helt friske til næste morgen. Ved levering af varerne om natten vil chaufføren ikke ringe på, men blot stille dagligvarerne foran hoveddøren.

”Med natlevering tager vi et nyt stort skridt på rejsen mod at gøre nemlig.com til danskernes foretrukne indkøbssted for dagligvarer og måltidskasser. Vi har kun ét fokus i nemlig.com, og det er at skabe et bedre liv for vores kunder, og jo nemmere det er at få leveret sine dagligvarer og måltidskasser, når det passer ind i ens døgnrytme, desto bedre er det for vores kunder,” siger Stefan Plenge.

I første omgang er det sjællænderne, der fra d. 5. maj kan bestille dagligvarer til levering om natten. I løbet af maj måned vil natlevering blive rullet ud til alle kunder på Fyn og i Jylland.

Har du brug for hjælp?
?
Send os et spørgsmål

Hvis du har et spørgsmål, så efterlad os en besked og vi vil svare tilbage hurtigst muligt.

Tak for din besked! Der skete en fejl, prøv igen
Vores persondatapolitik