Posten Norge: Pakkerne leveres i entreen

”Innafor”-appen giver norske postbude adgang til norske hjem med digital dørlås, så buddene kan aflevere pakker fra e-handel i entreen. PostNord Danmark har ikke tilsvarende planer.

”Innafor” er navnet på en ny service og app, der giver private mulighed for at få leveret pakker i entreen gangen. Tilbuddet er i øjeblikket kun muligt, hvis du har en digital dørlås eller nøgleselskab med kode, og så skal du bo i Norge, for det er Posten Norge, der tilbyder den nye service.

- ”Innafor” er en service, der bygger på kundernes tillid til os, som vi har opbygget gennem mange år. Tillid til Posten er vores vigtigste konkurrencefordel, når vi med Innafor tilbyder at tage varerne over dørtærsklen, så modtageren får leveret pakken, selvom de ikke er hjemme, siger administrerende direktør Tone Wille hos Posten Norge til avisen Dagens Næringsliv.

Posten har i mange år oplevet øget konkurrence om levering af pakker i takt med stigningen i norsk e-handel. I september etablerede Schibsted ”Svosj” tjenesten, der leverer gratis forsendelse af varer fra online butikker til en fast månedlig pris.

Så sent som i september meddelte Posten Norge, at man nedlægger 300 stillinger i det sydlige Norge.

Kunden bestemmer gemmested

Innafor-appen distribuerer en kode, som postbuddet kan bruge til at åbne døren. Buddet ringer først og kontrollerer, om nogen er hjemme, før han åbner døren. I appen kan kunderne også vælge at aftale, at pakker skal placeres i et skjulested derhjemme.

- Vores udgangspunkt er, at vores service skal være så enkel som muligt for modtagerne. Vi er åbne for forslag fra hver enkelt kunde om, hvordan vi bedst kan levere leverancerne, siger Tone Wille.

Familier med børn har en travl hverdag, og det var den gruppe, der satte størst pris på levering indenfor i testperioden.

Handler om tillid

I en undersøgelse blandt Postens pilotkunder siger 2 ud af 3, at en sådan service mest handler om tillid, og at leverandørens omdømme er meget vigtigt. Men leveringspræcision er endnu vigtigere, siger professor i serviceinnovation ved Handelshøjskolen BI, Peder Inge Furseth.

PostNord Danmark har over for FDIH oplyst, at man ikke aktuelt har planer om en tilsvarende service som den norske.

Læs mere i Dagens Næringsliv 

Skriv kommentar

Har du et spørgsmål?

Niels Ralund
Adm. Direktør
Tina Morell Nielsen
Jurist & Chefkonsulent
Henrik Theil
Kommunikationschef
Søren Willemoes
Kommunikationsmedarb.
Niels Preysz
Medlemschef
Micha Hansson
Webmaster & Medlemservice-ansvarlig
Esben Carbac Hansen
Salgsansvarlig
Simon Bjerremann
Analysechef
Anne K. Hansen
Eventchef
Pernille Trieb
Projektleder - er pt. på barsel
Birgitte Warming Juul
Projektleder
Magnus Glenn Hansen
Projektleder
Anna Risbjerg Omann
Studentermedhjælper - medlemsservice
Andrea Skou Pojezny
Studentermedhjælper - event
Frederik Holmershøj
Juridisk studentermedhjælper
Har du brug for hjælp?
?
Send os et spørgsmål

Hvis du har et spørgsmål, så efterlad os en besked og vi vil svare tilbage hurtigst muligt.

Tak for din besked! Der skete en fejl, prøv igen