Clerk.io på E-handelskonferencen: Fire gode ux-råd du kan implementere i din netbutik

En af Danmarks skarpeste UX-eksperter, Hans-Kristian Bjerregaard fra Clerk.io, gæstede FDIH’s E-handelskonference, hvor han delte ud af gode råd til de danske netbutikker, der vil skabe en bedre brugeroplevelse

Hvis man kombinerer 15 års erfaring med e-handel med et gennemsyn af mere end 3000 hjemmesider, så får man firkantede øjne og en ekstrem dyb forståelse for, hvad danske netbutikker kan gøre bedre.

Det kan Hans-Kristian Bjerregaard fra personaliseringsplatformen Clerk.io skrive under på.

På E-handelskonferencen 2019 delte han ud af den forståelse og gav netbutikkerne fire gode råd, som man nemt og hurtigt kan implementere. Dem bringer vi her.

  1. Husk tilbagevendende kunder.

”Det betyder en kæmpe forskel, om man lander på en standard forside eller om man bliver budt velkommen med navn og gerne relevante produkter. I har den nødvendige data, og det er hamrende nemt at lave, men alligevel er det kun 4,7 % af jer, der gør det.

Amazon gør det, og det giver dem en kæmpe fordel. Jeg bruger eksempelvis kun 2 minutter om året på at købe sko hos Amazon, hvor jeg køber alle mine sko, fordi de ved hvem jeg er og lynhurtigt viser mig mine seneste køb. jern den fordel!”

  1. Vis mennesker.

”Mennesker handler med mennesker. Det er ikke bare noget jeg siger – det er gennemresearchet. Så hvorfor viser I ikke menneskene bag butikken – I findes jo? Det skaber nærhed og tillid, og det er super nemt, men alligevel er det kun 24 %, der viser billeder af medarbejdere. Se på Sinful, hvis I vil have et dansk eksempel.”

Sinful kundeservice

  1. Favoritter.

”Gør det nemt at gemme produkter på en favoritliste uden at putte i kurven. Det kræver meget mindre commitment, og det kan bruges til at skabe leads, permissions og mersalg. Kun 14 % gør det og kun 6 % bruger det til at skabe leads. Moodings er et godt eksempel til inspiration.”

Moodings tilføj favortitter

  1. Få styr på jeres ”læg-i-kurven-side.

”I tænker sikkert, at det er der styr på, men det er fordi, I ved, hvad der sker. Det gør kunden ikke. De må aldrig være i tvivl, om de har lagt varen i kurven. Vis dem, hvad der sker, tag dem med til kurven og så udnyt da muligheden for at vise, hvad de ellers kan købe. Kun 21 % tilbyder aktivt mersalg. Igen kig på Amazon, der bare mersælger derudaf!”

Skriv kommentar

Har du et spørgsmål?

Niels Ralund
Adm. Direktør
Tina Morell Nielsen
Jurist & Chefkonsulent
Henrik Theil
Kommunikationschef
Søren Willemoes
Kommunikationsmedarb.
Niels Preysz
Medlemschef
Micha Hansson
Webmaster & Medlemservice-ansvarlig
Esben Carbac Hansen
Salgsansvarlig
Simon Bjerremann
Analysechef
Anne K. Hansen
Eventchef
Pernille Trieb
Projektleder - er pt. på barsel
Birgitte Warming Juul
Projektleder
Magnus Glenn Hansen
Projektleder
Anna Risbjerg Omann
Studentermedhjælper - medlemsservice
Andrea Skou Pojezny
Studentermedhjælper - event
Frederik Holmershøj
Juridisk studentermedhjælper
Har du brug for hjælp?
?
Send os et spørgsmål

Hvis du har et spørgsmål, så efterlad os en besked og vi vil svare tilbage hurtigst muligt.

Tak for din besked! Der skete en fejl, prøv igen