Tabt kurv: Hvordan kan et samtykke formuleres?

Udsendelse af ”tabt-kurv mails” er i strid med markedsføringslovens spamforbud, medmindre den, der får mailen eller notifikationen, har givet samtykke til at modtage markedsføring på den måde.

Hvad skal man skrive i sin permissiontekst?

Flere medlemmer har spurgt, om det er nødvendigt at skrive i sin permissiontekst, at kunden giver samtykke til at få en mail eller en notifikation, hvis han eller hun forlader sin kurv, inden handlen er helt gennemført.

FDIH’s svar er, at I skal se på, hvad kunderne har sagt ja til, da kunden accepterede at få elektronisk markedsføring fra jer. Hvis det, kunden har lagt i kurven, falder inden for de varekategorier, der er nævnt i samtykketeksten, og kurven bliver sendt med den kommunikationsform, som er aftalt, så behøver I ikke at skrive noget specifikt om ”tabt kurv” i jeres permissiontekst.

Altså hvis en kunde fx har givet samtykke til markedsføring pr. mail om beklædning og andet inden for virksomhedens varesortiment, så kan I sende en tabt kurv mail, hvis kunden fx efterlader en jakke i kurven.

Skriv kommentar

Har du et spørgsmål?

Niels Ralund
Adm. Direktør
Tina Morell Nielsen
Jurist & Chefkonsulent
Henrik Theil
Kommunikationschef
Søren Willemoes
Kommunikationsmedarb.
Niels Preysz
Medlemschef
Micha Hansson
Webmaster & Medlemservice-ansvarlig
Esben Carbac Hansen
Salgsansvarlig
Simon Bjerremann
Analysechef
Anne K. Hansen
Eventchef
Pernille Trieb
Projektleder - er pt. på barsel
Birgitte Warming Juul
Projektleder
Magnus Glenn Hansen
Projektleder
Anna Risbjerg Omann
Studentermedhjælper - medlemsservice
Andrea Skou Pojezny
Studentermedhjælper - event
Frederik Holmershøj
Juridisk studentermedhjælper
Har du brug for hjælp?
?
Send os et spørgsmål

Hvis du har et spørgsmål, så efterlad os en besked og vi vil svare tilbage hurtigst muligt.

Tak for din besked! Der skete en fejl, prøv igen