Tabt kurv: Hvordan kan et samtykke formuleres?

Udsendelse af ”tabt-kurv mails” er i strid med markedsføringslovens spamforbud, medmindre den, der får mailen eller notifikationen, har givet samtykke til at modtage markedsføring på den måde.

Hvad skal man skrive i sin permissiontekst?

Flere medlemmer har spurgt, om det er nødvendigt at skrive i sin permissiontekst, at kunden giver samtykke til at få en mail eller en notifikation, hvis han eller hun forlader sin kurv, inden handlen er helt gennemført.

FDIH’s svar er, at I skal se på, hvad kunderne har sagt ja til, da kunden accepterede at få elektronisk markedsføring fra jer. Hvis det, kunden har lagt i kurven, falder inden for de varekategorier, der er nævnt i samtykketeksten, og kurven bliver sendt med den kommunikationsform, som er aftalt, så behøver I ikke at skrive noget specifikt om ”tabt kurv” i jeres permissiontekst.

Altså hvis en kunde fx har givet samtykke til markedsføring pr. mail om beklædning og andet inden for virksomhedens varesortiment, så kan I sende en tabt kurv mail, hvis kunden fx efterlader en jakke i kurven.

Skriv kommentar
Har du brug for hjælp?
?
Send os et spørgsmål

Hvis du har et spørgsmål, så efterlad os en besked og vi vil svare tilbage hurtigst muligt.

Tak for din besked! Der skete en fejl, prøv igen
Vores persondatapolitik