Ny service: FDIH lancerer nyt E-handelsbarometer for netbutikkerne

FDIH tager med en ny kvartalsundersøgelse temperaturen på dansk e-handel for at give netbutikkerne en bedre indsigt i branchen.

Hvordan går det i dansk e-handel, hvordan betaler forbrugeren og er der gang i eksporten?

Det er spørgsmål som disse, som FDIH vil besvare med et nyt format, der skal sikre medlemmerne og andre interesserede en bedre indsigt i branchen.

”Konceptet er ret simpelt. Efter hvert kvartal stiller vi netbutikkerne nogle spørgsmål, som de besvarer, og så samler vi alle svarene, som bliver tilgængelige her på FDIH.dk. På den måde kan netbutikkerne se, om deres udvikling passer med resten af branchen,” siger Simon Bjerremann, analysechef i FDIH.

Konceptet er ret simpelt. Efter hvert kvartal stiller vi netbutikkerne nogle spørgsmål, som de besvarer, og så samler vi alle svarene, som bliver tilgængelige her på FDIH.dk. På den måde kan netbutikkerne se, om deres udvikling passer med resten af branchen

Han forklarer videre, at hver undersøgelse vil indeholde nogle faste spørgsmål, så det bliver muligt at sammenligne med tidligere svar.

”De faste spørgsmål vil så blive suppleret med nogle forskellige ekstra spørgsmål fra gang til gang, så vi kan kigge nærmere på bestemte områder – eksempelvis levering, svindel og betaling, eller hvad vores medlemmer måtte have af ideer.”

Det bliver endnu bedre med flere svar

Initiativet med kvartalsundersøgelserne er helt nyt, og Niels Ralund, adm. direktør i FDIH, har høje forventninger til initiativet, der skal supplere månedsanalyserne og årsanalyserne.

”Vi har fået ret god respons ved denne første gang. Nu håber vi, at flere kan se værdien i det, når vi offentliggør svarene, så vi kan få endnu flere svar i næste omgang.”

Når vi får flere med, kan vi forhåbentligt også begynde at inddele svarene i varekategorier, så eksempelvis tøjbutikker kan sammenligne sig med andre tøjbutikker. Det, tror jeg, kan blive en rigtig god service for vores medlemmer

Ifølge Niels Ralund har flere medlemmer efterspurgt en mulighed for at måle sig med andre i branchen, og det er netop målet med det nye E-handelsbarometer.

”Når vi får flere med, kan vi forhåbentligt også begynde at inddele svarene i varekategorier, så eksempelvis tøjbutikker kan sammenligne sig med andre tøjbutikker. Det, tror jeg, kan blive en rigtig god service for vores medlemmer.”

Den første undersøgelse er allerede offentliggjort. Den viser, at netbutikkerne fik en forrygende start på 2019.

Del med dit netværk

Skriv kommentar

Har du et spørgsmål?

Niels Ralund
Adm. Direktør
Tina Morell Nielsen
Jurist & Chefkonsulent
Henrik Theil
Kommunikationschef
Søren Willemoes
Kommunikationsmedarb.
Niels Preysz
Medlemschef
Micha Hansson
Webmaster & Medlemservice-ansvarlig
Simon Bjerremann
Analysechef
Mikkel Roh Bøgebjerg
Projektleder/ medlemsservice
Anne K. Hansen
Eventchef
Pernille Trieb
Projektleder - er pt. på barsel
Birgitte Warming Juul
Projektleder
Magnus Glenn Hansen
Projektleder
Ditte Rogild Andersen
Studentermedhjælper - medlemsservice
Frederik Holmershøj
Juridisk studentermedhjælper
Tine Lauritsen
Ba.jur.
Har du brug for hjælp?
?
Send os et spørgsmål

Hvis du har et spørgsmål, så efterlad os en besked og vi vil svare tilbage hurtigst muligt.

Tak for din besked! Der skete en fejl, prøv igen