Forbrugerombudsmanden griber ind over for sammenligning med ”forlagets pris”.

En netbutik, der sælger bøger, fik en indskærpelse fra Forbrugerombudsmanden for at sammenligne egne priser med ”forlagets pris”, selvom bøgerne ikke altid kunne købes hos forlaget, og prisen ikke svarede til markedsprisen.

Udtryk som ”forlagets pris” og ”vejledende pris” må kun bruges, hvis prisen reelt er ”markedsprisen”.

Sammenligner du din egen pris for et produkt med ”markedsprisen” eller den ”vejledende pris”, skal du kunne dokumentere, at det samme produkt bliver solgt til den oplyste pris hos et repræsentativt udsnit af de butikker, som det er relevant at sammenligne sig med. Ellers vil din markedsføring være vildledende over for forbrugere og illoyal over for konkurrenterne.

Læs Forbrugerombudsmandens nyhed her

Del med dit netværk

Skriv kommentar

Har du et spørgsmål?

Niels Ralund
Adm. Direktør
Tina Morell Nielsen
Jurist & Chefkonsulent
Henrik Theil
Kommunikationschef
Søren Willemoes
Kommunikationsmedarb.
Niels Preysz
Medlemschef
Micha Hansson
Webmaster & Medlemservice-ansvarlig
Simon Bjerremann
Analysechef
Mikkel Roh Bøgebjerg
Projektleder/ medlemsservice
Anne K. Hansen
Eventchef
Pernille Trieb
Projektleder - er pt. på barsel
Birgitte Warming Juul
Projektleder
Magnus Glenn Hansen
Projektleder
Ditte Rogild Andersen
Studentermedhjælper - medlemsservice
Frederik Holmershøj
Juridisk studentermedhjælper
Tine Lauritsen
Ba.jur.
Har du brug for hjælp?
?
Send os et spørgsmål

Hvis du har et spørgsmål, så efterlad os en besked og vi vil svare tilbage hurtigst muligt.

Tak for din besked! Der skete en fejl, prøv igen