E-handelsanalysen: Forbrugerne henter flere apps, men er ikke overbevist om fordelene

De danske forbrugere henter flere apps, som de kan bruge til e-handel, men de er fortsat ikke overvældet af oplevelsen, konkluderer E-handelsanalysen.

Over halvdelen af de danske forbrugere har installeret apps, som de kan benytte til at handle gennem. I gennemsnit har forbrugerne installeret 5,2 kommercielle apps, hvilket er en fremgang fra 2018, hvor forbrugerne i snit havde 4,6 apps installeret. Det viser FDIH's nye E-handelanalyse, som du kan hente. 

Det er primært en øget brugervenlighed og muligheden for at handle på farten, som bliver fremhævet som årsager til at handle via en app.

Køb via apps

Samtidig siger knap en tredjedel af forbrugerne, at de ikke oplever fordele ved at handle igennem en app fremfor direkte på hjemmesiden.

Vil du vide mere, så dyk ned i tallene i vores helt nye E-handelsanalyse, hvor du også bliver klogere på, hvad forbrugerne køber, hvordan de betaler og hvor ofte de køber.

Del med dit netværk

Skriv kommentar

Har du et spørgsmål?

Niels Ralund
Adm. Direktør
Tina Morell Nielsen
Jurist & Chefkonsulent
Henrik Theil
Kommunikationschef
Søren Willemoes
Kommunikationsmedarb.
Niels Preysz
Medlemschef
Micha Hansson
Webmaster & Medlemservice-ansvarlig
Simon Bjerremann
Analysechef
Mikkel Roh Bøgebjerg
Projektleder/ medlemsservice
Anne K. Hansen
Eventchef
Pernille Trieb
Projektleder - er pt. på barsel
Birgitte Warming Juul
Projektleder
Magnus Glenn Hansen
Projektleder
Ditte Rogild Andersen
Studentermedhjælper - medlemsservice
Frederik Holmershøj
Juridisk studentermedhjælper
Tine Lauritsen
Ba.jur.
Har du brug for hjælp?
?
Send os et spørgsmål

Hvis du har et spørgsmål, så efterlad os en besked og vi vil svare tilbage hurtigst muligt.

Tak for din besked! Der skete en fejl, prøv igen