Mere Kinahandel betyder mere snyd

Kopivarer og varer, der ikke når frem, stiger i takt med danskernes større e-handel i Kina, viser FDIH E-handelsanalyse

Det heldigvis kun ganske få forbrugere, der oplever snyd i e-handel. Den mest almindelige svindel er, at kunderne betaler for en vare, der ikke kommer frem, eller som viser sig at være en kopivare. Disse dårlige oplevelser stiger i takt med danskernes større e-handel i kinesiske netbutikker.

Kina indtager en uheldig førsteplads med hele 35% af den oplevede svindel på trods af, at forbrugerne kun lægger ca. 3% af ordrerne i Kina.

Det fremgår af FDIHs E-handelsanalyse, hvor 7 % af 1200 forbrugere svarer, at de inden for de seneste 6 måneder har oplevet, at den købte vare aldrig kom frem, og 2 % siger, at de modtog en kopi i stedet for den forventede mærkevare. De 1200 forbrugere er spurgt i marts 2019.

Skriv kommentar

Har du et spørgsmål?

Niels Ralund
Adm. Direktør
Tina Morell Nielsen
Jurist & Chefkonsulent
Henrik Theil
Kommunikationschef
Søren Willemoes
Kommunikationsmedarb.
Niels Preysz
Medlemschef
Micha Hansson
Webmaster & Medlemservice-ansvarlig
Esben Carbac Hansen
Salgsansvarlig
Simon Bjerremann
Analysechef
Anne K. Hansen
Eventchef
Pernille Trieb
Projektleder - er pt. på barsel
Birgitte Warming Juul
Projektleder
Magnus Glenn Hansen
Projektleder
Anna Risbjerg Omann
Studentermedhjælper - medlemsservice
Andrea Skou Pojezny
Studentermedhjælper - event
Frederik Holmershøj
Juridisk studentermedhjælper
Har du brug for hjælp?
?
Send os et spørgsmål

Hvis du har et spørgsmål, så efterlad os en besked og vi vil svare tilbage hurtigst muligt.

Tak for din besked! Der skete en fejl, prøv igen