Influenter og bloggere flytter varesalg på nettet

Hver fjerde forbruger følger influentere/bloggere med salgsbudskaber på sociale medier. Op mod halvdelen af disse følgere får stor inspiration til køb på nettet fra disse influenter.

Hver fjerde kunde følger en eller flere influenter/bloggere med klare salgsbudskaber via sociale medier.

Budskaberne fra influenter/bloggere virker, for halvdelen af disse følgere, synes, at de snarere bliver inspireret til køb hér, end ved at lytte til familie og venner.

Kvinder er i højere grad end mænd interesserede i input og inspiration fra influenter/bloggere på sociale medier. Her er konkurrencen især hård mellem Facebook og Instagram. Udviklingen tyder på, at Facebook snart må overlade  førstepladsen til Instagram.

Fokusspørgsmålene i maj-udgaven af FDIH E-handelsanalysen dykker ned i, hvem, der lader sig inspirere til køb på nettet, hvilke sociale medier, der tæller mest samt fordeling på varer, sociale medier og ikke mindst køn og alder.

 

Skriv kommentar
Har du brug for hjælp?
?
Send os et spørgsmål

Hvis du har et spørgsmål, så efterlad os en besked og vi vil svare tilbage hurtigst muligt.

Tak for din besked! Der skete en fejl, prøv igen
Vores persondatapolitik