Influenter og bloggere flytter varesalg på nettet

Hver fjerde forbruger følger influentere/bloggere med salgsbudskaber på sociale medier. Op mod halvdelen af disse følgere får stor inspiration til køb på nettet fra disse influenter.

Hver fjerde kunde følger en eller flere influenter/bloggere med klare salgsbudskaber via sociale medier.

Budskaberne fra influenter/bloggere virker, for halvdelen af disse følgere, synes, at de snarere bliver inspireret til køb hér, end ved at lytte til familie og venner.

Kvinder er i højere grad end mænd interesserede i input og inspiration fra influenter/bloggere på sociale medier. Her er konkurrencen især hård mellem Facebook og Instagram. Udviklingen tyder på, at Facebook snart må overlade  førstepladsen til Instagram.

Fokusspørgsmålene i maj-udgaven af FDIH E-handelsanalysen dykker ned i, hvem, der lader sig inspirere til køb på nettet, hvilke sociale medier, der tæller mest samt fordeling på varer, sociale medier og ikke mindst køn og alder.

 

Skriv kommentar

Har du et spørgsmål?

Niels Ralund
Adm. Direktør
Tina Morell Nielsen
Jurist & Chefkonsulent
Henrik Theil
Kommunikationschef
Søren Willemoes
Kommunikationsmedarb.
Niels Preysz
Medlemschef
Micha Hansson
Webmaster & Medlemservice-ansvarlig
Esben Carbac Hansen
Salgsansvarlig
Simon Bjerremann
Analysechef
Anne K. Hansen
Eventchef
Pernille Trieb
Projektleder - er pt. på barsel
Birgitte Warming Juul
Projektleder
Magnus Glenn Hansen
Projektleder
Anna Risbjerg Omann
Studentermedhjælper - medlemsservice
Andrea Skou Pojezny
Studentermedhjælper - event
Frederik Holmershøj
Juridisk studentermedhjælper
Har du brug for hjælp?
?
Send os et spørgsmål

Hvis du har et spørgsmål, så efterlad os en besked og vi vil svare tilbage hurtigst muligt.

Tak for din besked! Der skete en fejl, prøv igen