Succesfuld netværksdag hos Stibo Systems

60 e-handlere fra 40 forskellige virksomheder deltog sidste uge til en succesfuld Netværksdag hos Stibo Systems i Aarhus. Der blev blandt andet diskuteret logistik, internet of things, dropshipment, datavisualisering, international SEO, videomarkedsføring og eksport til Sverige.

Målet med netværksdagen er, at medlemmer i løbet af dagen kan lære af hinanden, dele viden om stort og småt og generelt lære hinanden bedre at kende, så FDIHs medlemmer også i fremtiden kan dele endnu mere viden og erfaring.

De første evalueringer og tilbagemeldinger indikerer, at deltagerne har haft en rigtig god dag, hvor der er blevet delt masser af viden, og hvor den overdådige frokostbuffet hos Stibo Systems får mere end topkarakter fra deltagerne.

Spændende netværksmøder

Modsat tidligere netværksdage var næsten alle emner til dagens netværksmøder planlagt på forhånd, og det gav mange interessante og velbesøgte netværksmøder. Her er et par eksempler på temaer og pointer.

  • Micro vs. store influencers – og troværdighed i forhold til brandet, faciliteret af Hanne Bang Vorre, Jysk: Diskussion og erfaringsudveksling flød frit med en lang række interessante pointer, fx at troværdighed og passion er vigtige nøgleord samt lav ‘reach’ kontra høj kvalitet. En konklusion var, at man skal slippe kontrollen, tænke langsigtet og lave et seriøst forarbejde og research. 
  • Skalering til flere lande samtidigt, faciliteret af Rasmus Krath, Unoliving: Nogle af hovedpointerne fra mødet var, at det i langt de fleste tilfælde er nødvendigt at arbejde på lokalsproget - de færreste kan gøre det på engelsk. Samtidigt er ‘Google market finder’ et godt sted at finde fakta om hvert enkelt land, og det er en fordel at vurdere konkurrencesituationen og se på de største spillere. Derudover handler lancering i ét land bl.a. om at få kunderne til at sprede kendskabet gennem sublim kundeservice. 
  • Customer 360: Få fuldt overblik over kundedata af Ditte Brix, Stibo Systems: Teknologi og indsamling giver uanede muligheder, men det er komplekst at få data til at spille samme og ikke mindst skabe konkret værdi med data. Det handler derfor om at nedbryde arbejdet til konkrete projekter, involvere de rette mennesker i organisationen og gøre effekterne af arbejdet synligt.

I løbet af dagen blev der afholdt 18 netværksmøder med forskellige temaer. De fleste temaer på programmet var offentliggjort allerede før Netværksdagen. Det betød bl.a., at der dagen før kom eftertilmeldinger, fordi en virksomheds ene repræsentant havde set de mange interessante møder i programmet, og derfor måtte have to kollegaer med for at deltage så mange relevante steder som muligt.

Kommende Netværksdage 

Tak til Stibo Systems for at facilitere og sponsorere arrangementet med flotte lokaler og rigtig lækker mad til Netværksdagen. Konklusionen på Netværksdagen er, at der igen var stor opbakning og debatlyst, og at der bestemt også er emner, hvor vi som danske e-handlere kan blive endnu dygtigere.

Er du ked af, at du ikke var med til Netværksdag denne gange? Fortvivl ikke – vi er snart klar igen:

Del med dit netværk

LinkedIn Facebook Twitter
Skriv kommentar

Har du et spørgsmål?

Niels Ralund
Adm. Direktør
Tina Morell Nielsen
Jurist & Chefkonsulent
Henrik Theil
Kommunikationschef
Søren Willemoes
Kommunikationsmedarb.
Micha Hansson
Medlemsservice- og webmanager
Simon Bjerremann
Analysechef
Niels Preysz
Medlemschef
Anders Thesbjerg Tang
Netværksansvarlig
Anne K. Hansen
Projektleder
Pernille Trieb
Projektleder
Charlotte Ahm
Projektleder - på barsel
Ditte Rogild Andersen
Studentermedhjælper - medlemsservice