Kig mod øst: Stort fokus på Kina til E-handelskonferencen

De kinesiske forbrugere er vilde med e-handel og danske varer. Derfor sætter FDIH fokus på riget i midten til E-handelskonferencen 2018. Få en forsmag her.

Det kinesiske marked er fristende og oplagt for danske virksomheder, der vil skrue ekstra op for eksporten og bevæge sig ind på et købestærkt marked. Kineserne er nemlig glade for både e-handel og danske produkter – tænk bare LEGO, Sinful og Danish Crown.

Køb din billet nu

For at blive klogere på mulighederne og udfordringerne for danske netbutikker i Kina får vi blandt andet besøg af Søren Tinggard fra Danish Crown.  Søren Tinggard blev i 2011 udnævnt som ansvarlig for salgsstrategien med fokus på det kinesiske marked og udviklingen af Danish Crowns forretninger i Kina.
Det bliver især spændende at høre om samarbejdet med Alibaba, som sikkert kan inspirere andre virksomheder.

I 2017 stod han i spidsen for en samarbejdsaftale mellem Danish Crown og Tmall fra Alibaba koncernen.

”Vi anser det som lidt af et scoop, at vi har fået fingrene i Søren. Selvom Danish Crown er en meget stor virksomhed og har nogle flere muskler at spille med, så kan alle deltagere med appetit på Kina lære af de erfaringer, som Danish Crown har gjort sig. Det bliver især spændende at høre om samarbejdet med Alibaba, som sikkert kan inspirere andre virksomheder,” siger Anne K. Hansen, eventchef hos FDIH.

Margrethe Vestager er også på talerlisten - se mere

Ekspert klar med de svære spørgsmål og svar

På konferencen kan du også høre oplæg fra Christina Boutrup, som er en af Danmarks fremmeste Kina-eksperter.

Christina Boutrup er erhvervsjournalist og har fulgt Kinas udvikling i 14 år, hvor hun blandt andet har været Asien-korrespondent for Berlingske og vært for radio- og tv-programmer om Kina. Hun har skrevet bøger om dansk-kinesisk business og er aktuel med en ny udgivelse i august om innovative digitale forretningsmodeller og innovation i Kina. Hun er desuden aktiv i advisory board for tænketanken Think China under Københavns Universitet og fast Kina-analytiker for TV2 og News.

”Christina kan gøre os klogere på den kinesiske kultur og de kinesiske forbrugere, som på flere områder adskiller sig fra de danske – kineserne er eksempelvis længere fremme teknologisk. Samtidig kan hun stille de rette spørgsmål til andre talere, og det kommer forhåbentligt til at give en rigtig god dynamik til konferencen,” forklarer Anne K. Hansen.

Del med dit netværk

LinkedIn Facebook Twitter
Skriv kommentar

Har du et spørgsmål?

Niels Ralund
Adm. Direktør
Tina Morell Nielsen
Jurist & Chefkonsulent
Henrik Theil
Kommunikationschef
Søren Willemoes
Kommunikationsmedarb.
Niels Preysz
Medlemschef
Micha Hansson
Webmaster & Medlemservice-ansvarlig
Simon Bjerremann
Analysechef
Mikkel Roh Bøgebjerg
Projektleder/ medlemsservice
Anne K. Hansen
Eventchef
Pernille Trieb
Projektleder
Birgitte Warming Juul
Projektleder
Magnus Glenn Hansen
Projektleder
Ditte Rogild Andersen
Studentermedhjælper - medlemsservice
Frederik Holmershøj
Juridisk studentermedhjælper
Tine Lauritsen
Ba.jur.