Ny rapport fra Ecommerce Europe: Lige vilkår skal være vigtigste mål for EU

Ecommerce Europe peger forud for valget til Europa-parlamentet i 2019 på de vigtigste mål for EU-lovgivning om e-handlen i de kommende år. FDIH er meget tilfreds med, at overskriften for anbefalingerne er ”lige vilkår”, som også er ledetråden i vores politiske arbejde.

Ecommerce Europe er forud for valget til Europa-parlamentet klar med en ny publikation med 10 indsatsområder, som  politikerne skal fokusere på.

”Vi er godt tilfredse med den enighed om de politiske mål og indsatser, som er opnået blandt de 20 nationale e-handelsorganisationer i Ecommerce Europe. Vores vigtigste mål i FDIH, nemlig fair og lige vilkår for e-handelsvirksomhederne, er også overskriften i e-handlens EU-arbejde,” siger FDIHs direktør Niels Ralund, der også er medlem af Ecommerce Europes ledergruppe, Executive Committee.

Hver af de 10 indsatsområder sender en klar besked til politikerne om, hvad der skal gøres for at støtte og videreudvikle e-handel i Europa.

”Hvis vi skal følge med væksten og udviklingen i e-handlen på andre markeder, ikke mindst i USA og Asien, så kræver det stærk politisk fokus i EU på at udvikle et harmoniseret, grænseløst digitalt indre marked og sikre et globalt spillerum,” sagde Ecommerce Europes generalsekretær Marlene Ten Ham ved offentliggørelsen af de 10 indsatsområder.

De 10 politiske indsatsområder

  1. Styrk indsatsen for en global løsning for beskatning af den digitale økonomi
  2. Skab fair og transparente vilkår for pakkelevering globalt
  3. Sikre retfærdige forretningsvilkår online mellem virksomhederne
  4. Skab enkle, harmoniserede regler for e-handel og bedre håndhævelse
  5. Skab kanal-neutrale regler (online- og offline)
  6. Styrk indsatsen for sikker e-handel (øget indsats mod svindel, cyberatacks mm)
  7. Opbyg et innovativt og konkurrencedygtigt betalingsmiljø, der virker på tværs af landegrænser
  8. Boost innovation og inddragelse af nye teknologier
  9. Tilfør de nødvendige midler til at styrke undervisning i digitale kompetencer
  10. Boost forbindelser i hele Europa (Øget dækning for IT-forbindelser og pakkeleveringer)

Hele publikationen ” A level playing field for the Digital Single Market” med uddybninger under hvert punkt kan hentes som pdf på Ecommerce Europes hjemmeside her 

Del med dit netværk

Skriv kommentar

Har du et spørgsmål?

Niels Ralund
Adm. Direktør
Tina Morell Nielsen
Jurist & Chefkonsulent
Henrik Theil
Kommunikationschef
Søren Willemoes
Kommunikationsmedarb.
Niels Preysz
Medlemschef
Micha Hansson
Webmaster & Medlemservice-ansvarlig
Simon Bjerremann
Analysechef
Mikkel Roh Bøgebjerg
Projektleder/ medlemsservice
Anne K. Hansen
Eventchef
Pernille Trieb
Projektleder - er pt. på barsel
Birgitte Warming Juul
Projektleder
Magnus Glenn Hansen
Projektleder
Ditte Rogild Andersen
Studentermedhjælper - medlemsservice
Frederik Holmershøj
Juridisk studentermedhjælper
Tine Lauritsen
Ba.jur.