Nomineret til Årets E-ner: Jess Fleischer, Son of a Tailor

Son of a Tailor har med store ambitioner og en innovativ tilgang formået at skabe en succes i en niche af et meget konkurrencedygtigt marked med deres skræddersyede T-shirts. Derfor indstiller Niels Ralund Son of a Tailor til Årets E-ner.

Det var en fornøjet Jess Fleischer, stifter og CEO hos Son of a Tailor, der modtog beskeden om, at Son of a Tailor er indstillet til prisen Årets E-ner til E-handelsprisen 2018.

”Vi er super glade og stolte over indstillingen. Det er dejligt at blive bekræftet af branchen, og at det bliver bemærket, at vi griber tingene grundlæggende anderledes an, og det er selvfølgelig noget, som vi håber, at andre kan blive inspireret af,” siger en stolt Jess Fleischer.

Læs mere om og tilmeld dig årets E-handelsfest

Internationalt mind-set

Jess Fleischer har med Son of a Tailor fra start haft store ambitioner og et bredere markedssyn end den typiske netbutik. Han har tænkt internationalt siden virksomhedens fødsel, og samtidig fokuseret på kvalitet og kunderejse, hvilket har skabt et stærkt brand, der når ud over landets grænser.

”Son of a Tailor skiller sig ud fra mængden, da de fra begyndelsen havde øjnene på noget større. Der var ikke tanker om at etablere sig på det danske marked først, og så indtage udlandet bagefter. Jess tænkte på det store udland lige fra virksomhedens spæde start, og det er et ambitionsniveau, som ikke kan andet end at få mig til at klappe i hænderne,” siger Niels Ralund, adm. direktør i FDIH.Jess er lykkes med at finde en niche i et meget konkurrencepræget marked, og har gået nye veje mod succesen. Med fokus på kundeoplevelsen og et personligt produkt af høj kvalitet har Son of Tailor formået at skabe et stærkt brand på meget kort tid.- Niels Ralund, adm. direktør hos FDIH

Det kræver kapital at komme ud over landets grænser, og her har Son of a Tailor også anvendt en tilgang, der er meget populær i USA, men ikke er så brugt i Danmark. De har benyttet sig af såkaldte ”angels”, hvor eksterne personer investerer et beløb i virksomheden. De midler har Jess Fleischer og Son of a Tailor brugt til at nå deres mål hurtigere, både på det danske og globale marked, og til at investere i deres innovative produktion af højkvalitets T-shirts.

Læs mere om Son of a Tailor

Kunden: En central del af produktet

Son of a Tailor har hele vejen haft fokus på at skabe et produkt, som kunden har indflydelse på fra starten og til de står med T-shirten i hænderne. Det har de bl.a. gjort ved at skabe en inkluderende kundeoplevelse, f.eks. med deres Made to Measure tilgang, der skaber et direkte link mellem syerske og kunde. De har stort fokus på storytelling-elementet og det at gøre kunden til en del af rejsen. Det har Niels Ralund også bidt mærke i.

”Jess er lykkes med at finde en niche i et meget konkurrencepræget marked, og har gået nye veje mod succesen. Med fokus på kundeoplevelsen og et personligt produkt af høj kvalitet har Son of Tailor formået at skabe et stærkt brand på meget kort tid,” udtaler Niels Ralund.

Hvis du kommer som ny spiller i online modemarkedet bliver du nød til at tænke anderledes. Det synes jeg vi er lykkedes med. Det er noget, vi håber, at andre iværksættere kan blive inspireret af, så de kan gå ud og finde nye veje og forbedre dansk e-handel.- Jess Fleischer, stifter og CEO hos Son of a Tailor

Det er en enig og stolt Jess, der modtager Niels’ ros, og han glæder sig over, at Son of Tailors innovative tilgang til e-handel er blevet bemærket.

”Hvis du kommer som ny spiller i online modemarkedet bliver du nød til at tænke anderledes. Det synes jeg vi er lykkedes med. Det er noget, vi håber, at andre iværksættere kan blive inspireret af, så de kan gå ud og finde nye veje og forbedre dansk e-handel,” slutter Jess Fleischer af.

Da Son of a Tailor for alvor gik i luften i sommeren 2014 var de to partnere. I dag er de 14 ansatte i Danmark og mere end 30 dedikerede syerske Portugal og Litauen, så de har været igennem en støt stigende udvikling. De har kunder i næsten hele verden, og fra 2016 til 2017 steg omsætningen femdobbelt.

Du kan høre mere om Jess’ historie til E-handelsprisen 2018 d.24 maj, hvor han går på scenen for at fortælle, hvorfor Son of a Tailer skal vinde Årets E-ner.

Del med dit netværk

LinkedIn Facebook Twitter
Skriv kommentar

Har du et spørgsmål?

Niels Ralund
Adm. Direktør
Tina Morell Nielsen
Jurist & Chefkonsulent
Henrik Theil
Kommunikationschef
Søren Willemoes
Kommunikationsmedarb.
Niels Preysz
Medlemschef
Micha Hansson
Webmaster & Medlemservice-ansvarlig
Simon Bjerremann
Analysechef
Mikkel Roh Bøgebjerg
Projektleder/ medlemsservice
Anne K. Hansen
Eventchef
Pernille Trieb
Projektleder
Birgitte Warming Juul
Projektleder
Magnus Glenn Hansen
Projektleder
Ditte Rogild Andersen
Studentermedhjælper - medlemsservice
Frederik Holmershøj
Juridisk studentermedhjælper
Tine Lauritsen
Ba.jur.