Ugens medlem: GoLearn

Danske GoLearn vil gøre det nemmere, billigere og hurtigere at blive opdateret med den nyeste viden om digital markedsføring. Forretningsmodellen er et årsabonnement, der giver adgang til alle kurser. Det hitter hos kunderne, som allerede kimer den nystartede virksomhed ned, lyder det fra de to stiftere, der også er klar med et særtilbud til FDIHs medlemmer.

Det startede med en nysgerrig undren for Rolf Pedersen og Tue Lindblad. Flere af deres samarbejdspartnere efterspurgte en enkel, lettilgængelig og billigere måde at efteruddanne sig på, og i udlandet væltede det frem med onlinekurser og efteruddannelser på nettet. Det var bare ikke tilfældet i Danmark, forklarer Rolf Pedersen:

”Mange af de marketingfolk, vi har talt med, siger, at det er vanskeligt at finde tid til at hive en hel dag eller to ud af en travl kalender for at tage på et fysisk dagskursus, og derfor er det svært at holde sig ajour med den nyeste viden, som hele tiden dukker op. Alligevel var der ikke mange, der tænkte, at de teknologiske muligheder jo også kunne bruges til at skabe nogle moderne og smarte løsninger til efteruddannelse. ” 

De to iværksættere forvandlede deres undren til virksomheden GoLearn.dk, der tilbyder digitale kurser primært til marketingmedarbejdere. Kurserne bliver lavet af en række danske eksperter og omhandler alt fra SEO til Facebook-annoncering og digital PR. Brugerne betaler 4.950,- ex.  moms for et års abonnement, som giver dem adgang til 15 online kurser (og til alle fremtidige kurser), fri adgang til et hjælpeforum, hvor de kan stille spørgsmål direkte til instruktørerne, fri chat-support, og de bliver certificeret efter hvert kursus. Kurserne kan ikke købes enkeltvis: 

”Havde vi solgt kurserne enkeltvis, ville prisen have været kr. 2-3.000,- ex. moms stykket. Vi ønsker dog at invitere vores medlemmer til at være nysgerrige omkring nye fagområder og lære mest muligt - uden at det skal koste ekstra hver gang,” fortæller Rolf Pedersen.

Kurserne er produceret af Danmarks førende online eksperter såsom Thomas Rosenstand, Halfdan Timm og Michael Aagard. Instruktørerne har taget virkelig godt imod konceptet.

- Tue Lindblad.

Han forklarer videre, at forretningsmodellen minder om den, man kender fra eksempelvis Spotify; Brugeren betaler et årligt abonnement, der giver adgang til alt materiale, og GoLearn deler indtægterne 50/50 med de personer, der laver indholdet.

Netop de, der laver indholdet, har været nemme at interessere i projektet, forklarer medstifter Tue Lindblad:

”Kurserne er produceret af Danmarks førende online eksperter såsom Thomas Rosenstand, Halfdan Timm og Michael Aagard, og instruktørerne har taget virkelig godt imod konceptet. De får jo også mulighed for at lave et produkt, som bliver købt igen og igen, og derfor får de også en god passiv indkomst. Samtidig oplever mange af instruktørerne det som en rigtig god brandingmulighed.”

Stor efterspørgsel

FDIHs analyse viser, at næsten hver femte danske e-handelsvirksomhed har opgivet at hyre nye medarbejdere, fordi kvalifikationerne mangler, og en stor del af virksomhederne vil derfor efteruddanne medarbejderne.

Den efterspørgsel mærker GoLearn tydeligt, selv om virksomheden først for alvor åbnede dørene for kursister for tre dage siden:

”Vi arrangerede en tidlig åbning, hvor man kunne melde sig til lidt billigere, hvis man købte adgang inden vi byggede platformen og inden instruktørerne producerede deres kurser. Vi havde 50 pladser, og de var revet væk i løbet af en time. Siden da er vi blevet kimet ned, og vi satser på at have 500 virksomheder som kunder inden årets udgang,” slutter Rolf Pedersen.

Særtilbud til FDIHs medlemmer!

Alle medlemmer af FDIH får 20 % rabat på et årsmedlemskab. Normalprisen er 4.950,- ex moms, FDIH medlemmer betaler kun 3.960,- ex moms (besparelse på knapt 1.000,- + moms). Medlemmer får rabatten ved at indtaste denne rabatkode: FDIH-VIP20

(koden indtastes i check-out flowet på www.golearn.dk ved bestillingen, så fratrækkes rabatten automatisk).

Del med dit netværk

LinkedIn Facebook Twitter

Skriv kommentar

Har du et spørgsmål?

Niels Ralund
Adm. Direktør
Tina Morell Nielsen
Jurist & Chefkonsulent
Henrik Theil
Kommunikationschef
Søren Willemoes
Kommunikationsmedarb.
Micha Hansson
Medlemsservice- og webmanager
Simon Bjerremann
Analysechef
Niels Preysz
Projektchef
Anders Thesbjerg Tang
Netværksansvarlig
Charlotte Ahm
Projektleder
Pernille Trieb
Projektleder
Kim Bruno-Lindby
Event & Marketingchef