Mange fejler: Har du gode produktbilleder?

Hvis forbrugerne ikke kan se, om køkkenmaskinen har den rette størrelse, eller om sofaen er for lang, vil mange forlade kurven. Bliv klogere på emnet til Umbraco-festivalen d. 22. september.

Når forbrugerne handler i fysiske butikker, er det ikke svært at bedømme størrelsen på et produkt. Det er nemt at vurdere, om køkkenmaskinen vil fylde for meget på køkkenbordet, eller om grillen kan være i hjørnet på terrassen. Det er straks sværere, når man handler på nettet. Derfor er det vigtigt, at mindst et af produktbillederne på din webshop vises i relation til noget andet, så forbrugeren kan vurdere størrelsen. En undersøgelse foretaget af Baymard Institute viser, at 42% af forbrugerne bruger produktbillederne alene til at vurdere produktets størrelse. 

Ifølge undersøgelsen vil mange forbrugere forlade sitet helt uden at købe. 

Undersøgelse er foretaget af Baymard Institute, som Christian Holst står bag.

De laver store research projekter indenfor e-handel og på årets Umbraco DK Festival den 22. september i København vil han dele de nyeste indsigter fra deres research. Han kommer bl.a. omkring emner såsom "myten omkring et kort vs. langt checkout flow", privacy, error messages, samt ofte oversete "UX fejl" i checkout flows.  

FDIH deltager på konferencen. Det samme kan du, hvis du køber billet! 

Det gør du ved at trykke her.

Del med dit netværk

LinkedIn Facebook Twitter

Skriv kommentar

Har du et spørgsmål?

Niels Ralund
Adm. Direktør
Tina Morell Nielsen
Jurist & Chefkonsulent
Henrik Theil
Kommunikationschef
Søren Willemoes
Kommunikationsmedarb.
Micha Hansson
Medlemsservice- og webmanager
Simon Bjerremann
Analysechef
Niels Preysz
Medlemschef
Anders Thesbjerg Tang
Netværksansvarlig
Charlotte Ahm
Projektleder
Pernille Trieb
Projektleder
Kim Bruno-Lindby
Event & Marketingchef