Kundeklub: Hvad med før og nu-priser?

Hvordan kan du håndtere før og nu-priser, når du samtidig har en kundeklub?

Et medlem spurgte FDIH, om de må skrive: Pris: før 7.499 kr., nu 3.499 kr., spar 4.000 kr., når de samtidig har en kundeklub, hvor varen har været udbudt til 4.999 kr. i hele perioden op til tilbudsugen. 

Svaret er ja, det må man gerne. Der er vandtætte skotter mellem prisen i kundeklubben og priserne for ikke-medlemmer – også selvom det ikke koster noget at blive medlem af kundeklubben. Dvs. at når I laver tilbud til ikke-medlemmer, behøver I ikke tage hensyn til, hvad varen koster eller har kostet i kundeklubben. 

Man må også gerne sammenligne prisen for medlemmer med prisen for ikke-medlemmer på et givent tidspunkt uden at overholde referenceperioden.

Skriv kommentar
Har du brug for hjælp?
?
Send os et spørgsmål

Hvis du har et spørgsmål, så efterlad os en besked og vi vil svare tilbage hurtigst muligt.

Tak for din besked! Der skete en fejl, prøv igen
Vores persondatapolitik