Kundeklub: Hvad med før og nu-priser?

Hvordan kan du håndtere før og nu-priser, når du samtidig har en kundeklub?

Et medlem spurgte FDIH, om de må skrive: Pris: før 7.499 kr., nu 3.499 kr., spar 4.000 kr., når de samtidig har en kundeklub, hvor varen har været udbudt til 4.999 kr. i hele perioden op til tilbudsugen. 

Svaret er ja, det må man gerne. Der er vandtætte skotter mellem prisen i kundeklubben og priserne for ikke-medlemmer – også selvom det ikke koster noget at blive medlem af kundeklubben. Dvs. at når I laver tilbud til ikke-medlemmer, behøver I ikke tage hensyn til, hvad varen koster eller har kostet i kundeklubben. 

Man må også gerne sammenligne prisen for medlemmer med prisen for ikke-medlemmer på et givent tidspunkt uden at overholde referenceperioden.

Del med dit netværk

LinkedIn Facebook Twitter

Skriv kommentar

Har du et spørgsmål?

Niels Ralund
Adm. Direktør
Tina Morell Nielsen
Jurist & Chefkonsulent
Henrik Theil
Kommunikationschef
Søren Willemoes
Kommunikationsmedarb.
Micha Hansson
Medlemsservice- og webmanager
Simon Bjerremann
Analysechef
Niels Preysz
Medlemschef
Anders Thesbjerg Tang
Netværksansvarlig
Charlotte Ahm
Projektleder
Pernille Trieb
Projektleder
Kim Bruno-Lindby
Event & Marketingchef