Vilde Amazon driver væksten i amerikansk e-handel

De amerikanske forbrugere shopper løs på nettet, og det giver flotte væksttal. Amazon står for 70 % af væksten.

107 mia. $. Eller 674.811.686.473,53 mia. danske kroner.

Så mange penge brugte de amerikanske forbrugere på nettet i 3. kvartal af 2017. Det viser ny data fra U.S Commerce Departement. I forhold til samme periode sidste år er det en vækst på 15,5 %. Omregnet til dollars svarer det til en vækst på 15 mia. $.

Det er imponerende tal, men de virkelig interessante og (for nogle) skræmmende tal viser sig for alvor, når man kigger på, hvor væksten sker. Ikke overraskende er det Amazon, der i stor stil driver væksten i amerikansk e-handel. Giganten står 70 % af væksten og 41 % af alle netkøbet i USA.

 ”Jeg er imponeret af Amazons forretning og vækst, men det er også meget tankevækkende, at virksomheden står for 70 % af væksten og næsten halvdelen af alt salg på nettet. Især når vi ved, at de konkurrerer mod andre giganter som Walmart og Target, der virkelig også satser på e-handel og buldrer af sted med skyhøje vækstrater. Vi har at gøre med en gigant, hvis størrelse vi ikke tidligere har set,” siger Niels Ralund, adm. direktør i FDIH.

Han henviser til, at Walmart voksede med 50 % i 3. kvartal, mens Target måtte ”nøjes” med en vækst på 24 %.

Amazon frigiver ikke kvartalstal, men Internet Retail vurderer på baggrund af tallene fra U.S Commerce Department, at forbrugerne brugte 44,9 mia. $ på Amazon i 3. kvartal.

Del med dit netværk

LinkedIn Facebook Twitter

Skriv kommentar

Har du et spørgsmål?

Niels Ralund
Adm. Direktør
Tina Morell Nielsen
Jurist & Chefkonsulent
Henrik Theil
Kommunikationschef
Søren Willemoes
Kommunikationsmedarb.
Micha Hansson
Medlemsservice- og webmanager
Simon Bjerremann
Analysechef
Niels Preysz
Medlemschef
Anders Thesbjerg Tang
Netværksansvarlig
Charlotte Ahm
Projektleder
Pernille Trieb
Projektleder
Kim Bruno-Lindby
Event & Marketingchef