Ny konference: FDIH sadler om og skruer op

USA's mest innovative event for e-handlere, retailere, investorer og iværksættere kommer til København. FDIH bliver samarbejdspartner og en vigtig del af eventet, der vil styrke dansk e- og detailhandel.

E-handelskonferencen Total Retail 2016 var et brag af en konference. Vi satte deltagerrekord, og vi fik endog meget positiv feedback fra alle jer, der deltog. Det er vi meget glade for. Alligevel gør vi i år noget helt nyt. Faktisk er det ganske drastisk.

Vi har nemlig fået et tilbud, som vi ikke vil sige nej til. Tilbuddet kommer fra den yderst succesfulde serieiværksætter Anil Aggarwal.

Han står blandt andet bag konferencen Money20/20 og Money 20/20 Europe, som er Europas største konference for Fintech. I 2016 arrangerede han med sin organisation Shoptalk (d)etailkonferencen Shoptalk i USA med mere end 3000 deltagere, hvoraf 400 er CEOs i nogle af verdens største virksomheder. I år forventer de, at deltagerantallet på konferencen i marts runder 5000 deltagere – fordelt på CEOs, detaileksperter, iværksættere og investorer. Det er med afsæt i den succes, at de nu vil skabe en europæisk pendant til konferencen.

Shoptalk Europe skal i 2017 og 2018 ligge i København. Og Anil og company mener det alvorligt. Derfor har de allerede lejet hele Bella Sky Hotel og Kongrescenter i tre dage i oktober. Begge år. Og de har booket talere som Tescos bestyrelsesformand, Harrods adm. direktør, Pinterests bestyrelsesformand og stifteren af Outfittery.

SE MERE OM SHOPTALK EUROPE

Det er spændende for danske virksomheder og dansk e- og detailhandel. Der er dog et problem.

Konferencen kolliderer med FDIHs planlagte E-handelskonference. Både vi og Shoptalk mener, at det vil hæmme begge konferencer, fordi vi i høj grad ville konkurrere om de samme danske deltagere.

Derfor gik vi tidligt i dialog med Shoptalk, som allerede fra begyndelsen udtrykte stor interesse for at lave et samarbejde med os. Det er vi stolte af. Det er dog også en ambivalent følelse, for vi er også meget stolte af E-handelskonferencen.

Vi har dog efter lange og mange overvejelser valgt at indgå et samarbejde med Shoptalk. Det har vi, fordi vi med samarbejdet kan løfte E-handelskonferencen Total Retail, FDIH og dansk e-handel til glæde og gavn for jer medlemmer. Det er jeg helt sikker på. Både I og vi får nemlig mulighed for at høre og møde nogle af verdens fremmeste detaileksperter, CEOs fra globale giganter, iværksættere fra visionære virksomheder og interessante investorer.

Konferencen giver med andre ord mulighed for at spotte de nyeste trends, og den giver adgang til et unikt og globalt netværk, som kan blive en stor fordel for danske virksomheder.

Jeg og resten af FDIH er meget bevidste om, at der selvfølgelig skal være et stærkt dansk islæt til konferencen. Vi har derfor allerede sikret os et område, hvor vi i bedste FDIH-stil vil sætte fokus på dansk e-handel og netværk.

Og vi har selvfølgelig sørget for, at I får tre-dagskonferencen til en meget favorabel pris. I skal bare bruge koden FDIH150 på denne side.

NB: Prisen ændrer sig løbende, men i øjeblikket ( 9/1) er den 1495 euro. Med koden får I yderligere rabat på 150 euro.

Der er forskellige priser. Det kan I se på denne side. Nogle af jer skal købe butiks-billet, mens andre skal købe en leverandør-billet. Der er forskel i prisen. 

Tidligere deltagere på E-handelskonferencen har modtaget en mail med et tilbud. 

Samtidig giver aftalen os mulighed for at tænke i nye baner og øge indsatsen for vores mange andre events. Det gælder ikke mindst vores ”mini” E-handelskonference i Aarhus, hvor vi allerede nu kan præsentere et talerfelt, som er en E-handelskonference værdig.

Alt i alt tegner det til at blive et rigtigt spændende 2017, hvor vi med en ny samarbejdspartner kan levere et unikt tilbud, der vil styrke dansk e-handel og i høj grad komme jer medlemmer til gode. Vi skal nemlig turde at kigge ud, tænke nyt og indgå samarbejder, hvis vi fortsat skal sikre vækst og visioner til dansk e-handel.

Vi ses til Shoptalk Europe d. 9. - 11. oktober!

Bedste hilsner

Niels Ralund, adm. direktør Foreningen for Dansk Internethandel

 

 

 

 

Del med dit netværk

LinkedIn Facebook Twitter

Kommentarer

9. jan 2017 Bjarne Jensen

Brug for mere handling på digital Customer Service Design niveau... Kan vi tale om Design Thinking?!

9. jan 2017 Mads Fuhr

@Bjarne Lad os bare ændre det til Service Design Thinking - det burde dække både customer service og design thinking principper ;)

10. jan 2017 Bjarne Jensen

Korrekt, men Service Design tækning kræver co-working, co-design og co-creation workshops! Det er jo let nok at tale om Service Design Thinking, men det svære er at udføre UX Design metoderne i praksis! Derfor træner jeg/vi faktisk UX Design thinking metoder i f.eks. Berlin - hvilket vi også bør gøre i Danmark. At tyskerne i praksis er kommet foran amerikanerne og danskerne, kan man undre sig over... Det handler derfor nok mest om vores nul-fejlskultur, samt særdeles meget konservative it-ledelsesstruktur, der modarbejder egentlig Service Design Thinking principper og kreativ kultur! Vor kreative kultur, skal derfor have fokus på Customer Experience, Business Design & IT-arkitektur! Hvordan vi får det fokus på traditionel "PowerPoint/mingle/konferencer" bør diskutteres intenst...

11. jan 2017 Mads

Tildels enig Bjarne. Ser dog en del positive tendenser og initiativer, hvor Service Design Thinking (and Doing) er på agedaen her i Danmark. Det er muligvis stadig et fåtal af danske virksomheder, som forstår værdien af disse metoder, principper og mind-set. Mange anskuer det fortsat blot som værende noget "kreativt" og ikke nødvendigvis værdiskabende for forretningen — endnu. Jeg skal dog fortsat gøre mit, for at formidle budskabet om SDT. Også selvom det bliver i Powerpoint/Keynote format :)

Skriv kommentar

Har du et spørgsmål?

Niels Ralund
Adm. Direktør
Tina Morell Nielsen
Jurist & Chefkonsulent
Henrik Theil
Kommunikationschef
Søren Willemoes
Kommunikationsmedarb.
Micha Hansson
Medlemsservice- og webmanager
Simon Bjerremann
Analysechef
Niels Preysz
Projektchef
Kim Bruno-Lindby
Event & Marketingchef
Anders Thesbjerg Tang
Netværksansvarlig
Charlotte Ahm
Projektleder