Hver anden måned får jeg min vitamin indsprøjtning

En god netværksgruppe er dér, hvor du trykprøver nye tiltag og får kvalificeret sparring. Det er de rene vitaminer og en kilde til ny viden samt inspiration.

At mødes med netværksgruppen er på så mange niveauer en givende og god oplevelse med stor gevinst for virksomheden. For bedst, at kunne beskrive værdien i det, vil jeg prøve af dele ud af mine erfaringer med samarbejdet i kundeservicenetværket hos FDIH.

Jeg har personligt haft stort gavn og glæde af at kunne snakke med ligestillede om emner som:

  • Forandringsledelse
  • NPS strategier
  • Dynamisk vidensdeling KCS
  • Krisehåndtering i kundeservice (shitstorme)
  • Kundetrends
  • Driftsplanlægning
  • Logistik

Det som gør, at netværket adskiller sig fra at deltage i et webinar, læse en bog, tage til en konference osv, er at man dykker helt ned i detaljerne, ligesom man har med helt aktuelle cases og problemstillinger at gøre, så det altid er 100% relevant.

Jeg har op til flere konkrete eksempler på, at gruppen har bidraget til løsninger, som jeg har kunnet implementere hjemme i egen virksomhed, eller eksempler på, at den viden jeg har fået igennem gruppen, har hjulpet mig til at træffe vigtige valg.

Vi har som eksempel haft demo af 4 forskellige ticket systemer i gruppen. Hørt de andres plusser og minusser. På den måde var jeg meget mere sikker i mit valg, da jeg skulle vælge ticket system til Inbogulve. På samme måde har erfaringer fra Saxo, som har været suveræne i KCS vidensdeling, inspireret os til at anvende det i en Garant version. Vi har på den måde skåret flere måneder af vores oplæring af nye medarbejdere.

Den dag vi vil starte med at bruge og anvende NPS strategisk, så har jeg et væld af kompetente personer, som kan give gode råd, da flere i gruppen anvender det allerede.

Omvendt har jeg kunnet hjælpe de andre med strategiske værktøjer til, at få kundeservice flyttet fra at være en reaktiv afdeling, der løser problemer, når de kommer ind, til at være en proaktiv afdeling der bidrager til meget mere end bare, at løse indkomne forespørgsler. Synliggøre hvordan vi har brugt kundeservice til at inspirere produktchefer til at slå på de rigtige USP’er osv.

Dette er bare nogle af de eksempler der er på hvordan vi i en meget skøn cocktail, både får og giver noget til gruppen. Det er et boost til dit arbejdsliv og en sand fornøjelse at have nogle at dele hverdagens udfordringer med.

 

Del med dit netværk

LinkedIn Facebook Twitter

Skriv kommentar

Har du et spørgsmål?

Niels Ralund
Adm. Direktør
Tina Morell Nielsen
Jurist & Chefkonsulent
Henrik Theil
Kommunikationschef
Søren Willemoes
Kommunikationsmedarb.
Micha Hansson
Medlemsservice- og webmanager
Simon Bjerremann
Analysechef
Niels Preysz
Projektchef
Anders Thesbjerg Tang
Netværksansvarlig
Charlotte Ahm
Projektleder
Pernille Trieb
Projektleder
Kim Bruno-Lindby
Event & Marketingchef