Ugens medlem: Repiit – kom godt i gang med din abonnementsløsning

Abonnementsløsninger kan øge din omsætning, sikre et fast kundeflow og skabe loyale kunder, hvis det gøres rigtigt. Det forklarer Repiit, som hjælper virksomheder med at sætte smarte og enkle abonnementsløsninger op.

Amazon gør det,  Årstiderne gør det og i fremtiden bør flere danske netbutikker og gøre det; sælge varer via abonnementsløsninger. 

Det forklarer Lars S. Jacobsen, som er adm. direktør i den danske virksomhed Repiit. Ifølge ham er abonnementsløsninger med til at øge omsætningen og loyaliteten, og samtidig kan man spare på marketing, da man som butik kun skal ”hente kunden ind en gang”: 

”Netbutikken får en god mulighed for at øge salget, fordi kunderne tilmedler sig til en fast leverance, og dermed shopper de ikke rundt hos andre efter produktet. Der er også god mulighed for mersalg, da man ved, at om tre dage skal kunden have denne vare, og derfor sender jeg lige et godt tilbud med en relevant vare, som kunden derved kan få med i samme leverance og derved spare fragten. 

Netbutikken får en god mulighed for at øge salget, fordi kunderne tilmelder sig en fast leverance, og dermed shopper de ikke rundt hos andre efter produktet.

Ifølge FDIHs tal er der flere og flere kunder, der kan se fordele ved abonnementsløsninger. 4,5 millioner gange købte en dansker et abonnement i 2016 i en dansk netbutik. Tallet er steget med 50 procent på bare to år, hvilket understreger, at abonnementsmarkedet er i vækst. 

”Det giver en række fordele for kunden, som vil nyde af, at produktet bare bliver leveret derhjemme, når kunden mangler det,” forklarer Repiits direktør. 

Der er mange fordele ved at sælge via abonnement, men inden netbutikker kaster sig over løsningen, skal de ifølge Lars S. Jacobsen overveje, om deres produkter passer til metoden: 

”Der skal være en rimelig forbrugsfrekvens på varen, så hvis du sælger vielsesringe, er det måske ikke så oplagt. Men sælger du varer som kosttilskud, hundefoder, tandpasta, måltidskasser, kaffe og lignende, så er det helt oplagt at gøre det via et abonnement.”

Der skal være en rimelig forbrugsfrekvens på varen, så hvis du sælger vielsesringe, er det måske ikke så oplagt.

Bliv klogere på Repiits løsninger med denne video.

Hvordan kan Repiit hjælpe dig i gang? 

Repiit hjælper med plug-in moduler, der betyder, at netbutikker i løbet af 5-14 dage kan være i gang med et professionelt system. Systemet giver 24/7 tilgang for både kunde og butik som får mulighed for statistisk, dialog-markedsføring, opsigelse, op og nedjustering af frekvens, pausering, tilkøb og meget mere. 

Vil du høre mere om Repiit og mulighederne med abonnement, så kig forbi seminaret ”Abonnementsøkonomien er over os" i København eller i Århus.

Del med dit netværk

LinkedIn Facebook Twitter
Skriv kommentar

Har du et spørgsmål?

Niels Ralund
Adm. Direktør
Tina Morell Nielsen
Jurist & Chefkonsulent
Henrik Theil
Kommunikationschef
Søren Willemoes
Kommunikationsmedarb.
Niels Preysz
Medlemschef
Micha Hansson
Webmaster & Medlemservice-ansvarlig
Simon Bjerremann
Analysechef
Mikkel Roh Bøgebjerg
Projektleder/ medlemsservice
Anne K. Hansen
Eventchef
Pernille Trieb
Projektleder
Birgitte Warming Juul
Projektleder
Magnus Glenn Hansen
Projektleder
Ditte Rogild Andersen
Studentermedhjælper - medlemsservice
Frederik Holmershøj
Juridisk studentermedhjælper
Tine Lauritsen
Ba.jur.