Markedsføring i Grønland: Otte gode råd

Vil du udvide din kundekreds med det, der svarer til en stor provinsby? Så er Grønland et oplagt marked. Her præsenterer TELE-POST 8 gode råd til markedsføring i Grønland.

Nethandel er oplagt for de grønlandske forbrugere. Grønland er fysisk et stort land, men befolkningen er godt forbundet på kryds og tværs, og dine varer sendes med Posten i Grønland, som leverer forsendelser i samtlige byer og bygder i Grønland - derfor er transporten ingen hindring. Markedsføringen på det grønlandske marked handler om at vise tilstedeværelse og opmærksomhed på de lokale forhold. Det er ikke svært, og der er et potentiale for nye grønlandske kunder.

Her er otte gode markedsføringsråd fra eksperter, der kender markedet:

Du skal være opmærksom på, at:

  • Grønland er et af de mest forbundne lande på Facebook. Derfor er det en god ide at målrette annoncering herigennem. 
  • Du kan gøre det billigere for grønlandske kunder ved at trække momsen fra ved køb, fordi Grønland ikke er medlem af EU. 
  • Annoncering kan være på Dansk, men Grønlandsk er hovedsproget, og det er nemt at finde oversættere til Grønlandsk. 
  • Du kan øge synligheden ved f.eks. at sende fysiske kataloger rundt til forskellige byer. Dette kan blandt andet gøres gennem husstandsomdeling til folks hjem. 
  • Det er oplagt at lave aftaler med og markedsføre dig gennem personaleforeninger med specielle personalerabatter. 
  • Målrette dine reklamer på forskellige grønlandske medier. Som f.eks. online aviser og nationale nyhedsflader. 
  • Gøre reklame for varer der kan associeres med livet i Grønland. 

.. Og husk, at god service og gode priser rygtes hurtigt i Grønland.

For yderligere information kontakt venligst chef for kvalitet og forretningsudvikling i TELE-POST Nino Fencker på nino@telepost.gl og +299 386802.

Del med dit netværk

LinkedIn Facebook Twitter

Skriv kommentar

Har du et spørgsmål?

Niels Ralund
Adm. Direktør
Tina Morell Nielsen
Jurist & Chefkonsulent
Henrik Theil
Kommunikationschef
Søren Willemoes
Kommunikationsmedarb.
Micha Hansson
Medlemsservice- og webmanager
Simon Bjerremann
Analysechef
Niels Preysz
Projektchef
Anders Thesbjerg Tang
Netværksansvarlig
Charlotte Ahm
Projektleder
Pernille Trieb
Projektleder
Kim Bruno-Lindby
Event & Marketingchef