Tysk e-handel stormer frem

De tyske forbrugere klikker løs på nettet og sprænger forventningerne til e-handel. Særligt tøj er populært på markedet syd for grænsen, som domineres af de helt store netbutikker.

Den tyske e-handel voksede i 3. kvartal af 2016 med 10,6 % og omsatte for 12,5 mia. euro. Det viser analyse fra Bevh, som er den tyske e-handelsorganisation.

Analysen viser, at kategorien Tøj stod for mere end en femtedel (22,5 %) af salget i 3. kvartal. Der blev solgt tøj for 3,1 mia. euro, hvilket er 200 mio. Euro mere end i samme periode sidste år.

Kategorien Elektronik var næststørst med en omsætning på 2,1 mia. euro.

Giganternes marked

Den tyske gigant Zalando er den mest populære netbutik i Danmark målt på antal handler. Giganten kommer dog til kort i Tyskland, hvor Amazon med afstand er den største fisk på nettet. Amazon omsatte i 2015 for 7,8 mia. euro i Tyskland. Dermed topper de listen og lægger afstand til OTTO (2,3 mia. euro) og Zalando (1 mia. euro), som er henholdsvis nummer to og tre.

 

Grafik: kilde E-commerce markt Deutcshland

 

Del med dit netværk

Skriv kommentar

Har du et spørgsmål?

Niels Ralund
Adm. Direktør
Tina Morell Nielsen
Jurist & Chefkonsulent
Henrik Theil
Kommunikationschef
Søren Willemoes
Kommunikationsmedarb.
Niels Preysz
Medlemschef
Micha Hansson
Webmaster & Medlemservice-ansvarlig
Simon Bjerremann
Analysechef
Anne K. Hansen
Eventchef
Pernille Trieb
Projektleder - er pt. på barsel
Birgitte Warming Juul
Projektleder
Magnus Glenn Hansen
Projektleder
Anna Risbjerg Omann
Studentermedhjælper - medlemsservice
Andrea Skou Pojezny
Studentermedhjælper - event
Frederik Holmershøj
Juridisk studentermedhjælper
Har du brug for hjælp?
?
Send os et spørgsmål

Hvis du har et spørgsmål, så efterlad os en besked og vi vil svare tilbage hurtigst muligt.

Tak for din besked! Der skete en fejl, prøv igen