Tysk e-handel stormer frem

De tyske forbrugere klikker løs på nettet og sprænger forventningerne til e-handel. Særligt tøj er populært på markedet syd for grænsen, som domineres af de helt store netbutikker.

Den tyske e-handel voksede i 3. kvartal af 2016 med 10,6 % og omsatte for 12,5 mia. euro. Det viser analyse fra Bevh, som er den tyske e-handelsorganisation.

Analysen viser, at kategorien Tøj stod for mere end en femtedel (22,5 %) af salget i 3. kvartal. Der blev solgt tøj for 3,1 mia. euro, hvilket er 200 mio. Euro mere end i samme periode sidste år.

Kategorien Elektronik var næststørst med en omsætning på 2,1 mia. euro.

Giganternes marked

Den tyske gigant Zalando er den mest populære netbutik i Danmark målt på antal handler. Giganten kommer dog til kort i Tyskland, hvor Amazon med afstand er den største fisk på nettet. Amazon omsatte i 2015 for 7,8 mia. euro i Tyskland. Dermed topper de listen og lægger afstand til OTTO (2,3 mia. euro) og Zalando (1 mia. euro), som er henholdsvis nummer to og tre.

 

Grafik: kilde E-commerce markt Deutcshland

 

Del med dit netværk

Skriv kommentar

Har du et spørgsmål?

Niels Ralund
Adm. Direktør
Tina Morell Nielsen
Jurist & Chefkonsulent
Henrik Theil
Kommunikationschef
Søren Willemoes
Kommunikationsmedarb.
Niels Preysz
Medlemschef
Micha Hansson
Webmaster & Medlemservice-ansvarlig
Simon Bjerremann
Analysechef
Mikkel Roh Bøgebjerg
Projektleder/ medlemsservice
Anne K. Hansen
Eventchef
Pernille Trieb
Projektleder - er pt. på barsel
Birgitte Warming Juul
Projektleder
Magnus Glenn Hansen
Projektleder
Ditte Rogild Andersen
Studentermedhjælper - medlemsservice
Frederik Holmershøj
Juridisk studentermedhjælper
Tine Lauritsen
Ba.jur.