Nye initiativer på pakkemarkedet

Både PostNord og DHL lancerer nye løsninger, der sætter kunden i fokus. FDIH hilser de nye initiativer velkomne. Kunderne forventer nemlig en fleksibel leveringsform.

”Nethandlen skal være nem og fleksibel, og med den nye service kan man fra gang til gang bestemme, om vi ved en hjemmelevering skal ringe på døren, stille pakken på et aftalt sted på adressen eller aflevere pakken hos naboen, siger Carsten Dalbo, chef for Logistik og e-commerce hos PostNord i en pressemeddelelse, hvor PostNord præsenterer deres nye løsning.

Løsningen skal gøre det lettere for pakke-modtagere at ændre i leveringsformen. Det sker via SMS eller mail, som gør det muligt for modtagerne at sige, hvor de vil modtage pakken; skal den afleveres i døren, ved naboen eller skal den stilles på matriklen?

Det er PostNords mål at gøre leveringen mere fleksibel.

”Det her er bare første skridt, og vi kommer til at bygge mere på servicen, så kunden får flere og flere valgmuligheder under leveringsprocessen. På sigt skal man f.eks. også kunne vælge levering til posthuset og specifikke dage og tidspunkter pakken skal komme på”, siger Carsten Dalbo.

PostNord er dog ikke ene om at præsentere nye løsninger. Verdens største kurerfirma, DHL Express, har netop lanceret, at de vil udnytte de mere end 400 danske SwipBoxe til at gøre det nemmere for både privatpersoner og små virksomheder at sende og modtage pakker. Navnet på den nye service er DHL Express Easy.

”Vi gør det nemt for kunderne at betjene sig selv, fordi de kan afsende pakkerne via de SwipBoxe, der findes rundt omkring i landet, hvor kunderne færdes i deres hverdag. På den baggrund mener vi, at vi står med et ret stærkt produkt til de privatpersoner og små virksomheder, der foretrækker selv at indlevere pakkerne til os i stedet for at vi henter dem,” siger Tobias Quistorff Refn, der er Commercial Manager for DHL Express i Danmark.

Kunden i fokus

Hos FDIH glæder adm. direktør Niels Ralund sig over de nye tiltag:

”Det er yderst positivt, at nogle af de store spillere sætter større fokus på, hvordan de kan styrke dansk nethandel. En stærkere dansk nethandel kommer også dem selv til gode, så det er en win-win. Jo mere fleksibel leveringsformerne bliver, jo mere tilfredse bliver kunderne, og jo mere vil de handle på nettet.”

FDIHs undersøgelse viser, at kunderne har mange forskellige behov, når det handler om levering. Flere og flere kunder henter selv pakkerne i en butik eller pakkeautomat, men seks ud af ti (59%) ønsker stadig, at de kan få leveret pakken til døren. Det kan du læse mere om i denne nyhed.

 

Skriv kommentar

Har du et spørgsmål?

Niels Ralund
Adm. Direktør
Tina Morell Nielsen
Jurist & Chefkonsulent
Henrik Theil
Kommunikationschef
Søren Willemoes
Kommunikationsmedarb.
Niels Preysz
Medlemschef
Micha Hansson
Webmaster & Medlemservice-ansvarlig
Esben Carbac Hansen
Salgsansvarlig
Simon Bjerremann
Analysechef
Anne K. Hansen
Eventchef
Pernille Trieb
Projektleder - er pt. på barsel
Birgitte Warming Juul
Projektleder
Magnus Glenn Hansen
Projektleder
Anna Risbjerg Omann
Studentermedhjælper - medlemsservice
Andrea Skou Pojezny
Studentermedhjælper - event
Frederik Holmershøj
Juridisk studentermedhjælper
Har du brug for hjælp?
?
Send os et spørgsmål

Hvis du har et spørgsmål, så efterlad os en besked og vi vil svare tilbage hurtigst muligt.

Tak for din besked! Der skete en fejl, prøv igen