Får du brugte varer retur?

Der var voldsom kritik, da EU besluttede, at netbutikker skal tage brugte varer retur og derefter give et fradrag for en eventuel værdiforringelse i det beløb, kunden skal have tilbage. Netbutikkerne frygtede, at kunderne fx ville bruge tøj til en fest og derefter udnytte fortrydelsesretten. Men hvordan gik det egentlig med det omdiskuterede krav?

Det skal nu undersøges, og vi har via vores lobbyorganisation, E-Commerce Europe, mulighed for at øve indflydelse på, om reglerne skal ændres. Det kræver dog, at vi kan påvise, at der er et behov for det.

Derfor har vi brug for din hjælp!

E-commerce Europe har sammen med Händlerbund lavet en lille undersøgelse, som vi beder dig udfylde. Det tager et par minutter, og den er anonym.

Spørgsmålene

Du bliver spurgt, om du har fået varer tilbage uden original indpakning, eller som er alvorligt skadede.

Svarer du ja, bliver du spurgt, hvor stor en procentdel af dine returvarer, der er skadet, og i givet fald hvor meget den gennemsnitlige prisnedsættelse er (i procent) i forhold til varens oprindelige pris?

Herefter får du stillet et par spørgsmål vedr. beklædning. Du skal fx svare på, om du har fået tøj retur, der har været brugt, er blevet beskadiget, eller hvor mærket er fjernet.

Selvom du ikke har oplevet at få brugte eller beskadigede varer retur, får du mulighed for at fortælle om andre konkrete uhensigtsmæssigheder, du har oplevet med de nye fortrydelsesregler.

Undersøgelsen er på engelsk, og du kan deltage anonymt

Svar venligst hurtigst muligt.

Skriv kommentar
Har du brug for hjælp?
?
Send os et spørgsmål

Hvis du har et spørgsmål, så efterlad os en besked og vi vil svare tilbage hurtigst muligt.

Tak for din besked! Der skete en fejl, prøv igen
Vores persondatapolitik