E-handel for 87 mia. kr. i 2015

Med en rekordstor julehandel endte danskerne med at bruge 86,8 mia. kr. på e-handel i 2015, og heraf blev ca. 60 mia. kr. brugt på danske netbutikker, mens resten blev lagt i udlandet.

De danske forbrugere brugte 9,4 mia. kr. på e-handel i december 2015, som dermed blev den måned, hvor der blev e-handlet mest i løbet af 2015, mens juli havde den laveste e-handelsomsætning med 6,3 mia. kr., viser FDIH e-handelsanalyse.

Analysen viser samlet, at danskernes e-handel i 2015 i alt blev på 86,8 mia. kr., og heraf gik de 26,9 mia. kr. til udlandet. Forbruget i alt er altså steget med 17,9 % i forhold til 2014.

”Vi har haft i flot vækst i e-handel, der er på niveau med væksten i 2014. Vi havde forventet en lidt højere omsætningen for hele året på baggrund af halvårstallene, men vi nåede altså ikke helt op på de 90 mia. kr., som vi estimerede efter årets første 6 måneder,” konstaterer Niels Ralund, adm. direktør i FDIH, Foreningen for Dansk Internet Handel.

FDIH e-Handelsanalyse er baseret på interview med godt 14.000 forbrugere i løbet af 2015, og den er Danmarks største undersøgelse af danskernes e-handel.

 

Del med dit netværk

LinkedIn Facebook Twitter

Kommentarer

19. jan 2016 Anders

Det er utrolige tal, og mon ikke det fortsætter. Jeg læste dog på <a href="http://www.dr.dk/" rel="external">dr.dk</a>, at det var meste de store butikker der trak op, og de små luntede bagefter. Mon det bliver en tendens i 2016 også...

Skriv kommentar

Har du et spørgsmål?

Niels Ralund
Adm. Direktør
Tina Morell Nielsen
Jurist & Chefkonsulent
Henrik Theil
Kommunikationschef
Søren Willemoes
Kommunikationsmedarb.
Micha Hansson
Medlemsservice- og webmanager
Simon Bjerremann
Analysechef
Niels Preysz
Projektchef
Anders Thesbjerg Tang
Netværksansvarlig
Charlotte Ahm
Projektleder
Pernille Trieb
Projektleder
Kim Bruno-Lindby
Event & Marketingchef