15 grunde til at udvide forretningen til Grønland

Er du på jagt efter et nyt og spændende eksporteventyr, kan du med fordel kigge mod nord. Her byder Grønland på et attraktivt, uprøvet og købedygtigt marked.

FDIH arbejder hele tiden for at kunne tilbyde danske netbutikker gode idéer og nye forretningsmuligheder. Denne gang har vi i samarbejde med det grønlandske postvæsen, Tele-Post, udarbejdet en liste med 15 gode grunde til at kigge mod det store, hvide land mod nord. Grønland er nemlig meget mere end isbjørne, nordlys og smuk natur. Eksempelvis er gennemsnitskøbet i Grønland meget højere end i Danmark, mens forbrugerlovgivningen er den samme.

Her er 15 gode grunde til at udvide din nethandel til Grønland:

  1. Kunderne higer efter, at flere danske webshops sender varer til Grønland
  2. Der er gode mulighed for at opbygge et godt marked som first mover
  3. Grønlandske kunder er i forvejen vant til at handle på distancen. Antallet af butikker og isolationen mellem byerne og bygderne begrænser indkøbsmulighederne. Dette styrker ønsket om flere muligheder for nethandel
  4. Grønlandske forbrugere er vant til høje fragtpriser og længere leveringstid
  5. Prisniveauet i Grønland er generelt højt, selvom varerne er momsfrie. Kunderne kan derfor spare mange penge ved at handle momsfrit med webshops i Danmark
  6. Langt de fleste grønlændere læser og taler dansk
  7. Der er en lang tradition for at købe varer fra Danmark
  8. TELE-POST leverer forsendelser i samtlige byer og bygder i Grønland
  9. Der er gode muligheder for transport, da der er 4-6 ugentlige flyafgange til Grønland og skibsafgang hver 10. Dag
  10. Leveringen fra Danmark til Grønland er hurtig og sikker. Det tager ca. to hverdage med fly fra København til Nuuk
  11. Gennemsnitskøbet er væsentligt højere i Grønland end i Danmark. Knap 50 % af alle onlinekunder i Grønland handler for mere end 1.000 kroner pr. køb, og mere end 20 % af kunderne handler på nettet for mere end 2.000 kr. pr. køb
  12. Grønland er et af de lande med flest computere pr. indbygger
  13. Forbrugerlovgivningen er den samme i Danmark og i Grønland
  14. TELE-POST foretager indfortoldningen gebyrfrit
  15. I 2015 blev kun 1,3 procent af alle pakkeforsendelser til Grønland returneret til Danmark og det øvrige udland.

For yderligere information kontakt venligst chef for kvalitet og forretningsudvikling i TELE-POST Nino Fencker på nino@telepost.gl og +299 386802.

 

Del med dit netværk

Skriv kommentar

Har du et spørgsmål?

Niels Ralund
Adm. Direktør
Tina Morell Nielsen
Jurist & Chefkonsulent
Henrik Theil
Kommunikationschef
Søren Willemoes
Kommunikationsmedarb.
Niels Preysz
Medlemschef
Micha Hansson
Webmaster & Medlemservice-ansvarlig
Simon Bjerremann
Analysechef
Mikkel Roh Bøgebjerg
Projektleder/ medlemsservice
Anne K. Hansen
Eventchef
Pernille Trieb
Projektleder - er pt. på barsel
Birgitte Warming Juul
Projektleder
Magnus Glenn Hansen
Projektleder
Ditte Rogild Andersen
Studentermedhjælper - medlemsservice
Frederik Holmershøj
Juridisk studentermedhjælper
Tine Lauritsen
Ba.jur.
Har du brug for hjælp?
?
Send os et spørgsmål

Hvis du har et spørgsmål, så efterlad os en besked og vi vil svare tilbage hurtigst muligt.

Tak for din besked! Der skete en fejl, prøv igen