Mange kunder søger råd i netbutikker

Hver 6. kunde henvender sig til netbutikken i forbindelse med et køb på nettet, og mænd henvender sig oftere. Dét viser friske tal fra den første månedsudgave af Dansk e-handelsanalyse.

”Hver 6. kunde (17 %) kontakter netbutikken enten før (7 %), under (6 %) eller efter et køb (4 %). Det er et overraskende stort antal kunder, der har behov for at få vejledning, og derfor bliver din kundeservice alfaomega og en vigtig konkurrenceparameter. Netbutikken skal selvfølgelig vurdere, om den informerer godt nok om varen, levering og handelsbetingelser, ligesom den skal være til at få fat i med tydelige telefonnumre og mailadresser, og den skal kunne give hurtigt svar,” siger Annette Falberg, adm. direktør i FDIH.

Tallene fra Dansk e-handelsanalyse i januar viser markante forskelle i antal kundehenvendelser alt efter varegruppe, hvor auto-, båd- og cykeludstyr topper. Mænd spørger oftere end kvinder, og der er flere, som henvender sig til netbutikken efter købet end før købet.

Dansk e-handelsanalyse leverer fremover tal om dansk e-handel måned for måned gennem hele året. Vi vil fortsat løbende samle op på de indsamlede data hvert kvartal, ligesom Premium-årsrapporten bibeholder sin status som omdrejningspunktet, når dansk e-handel skal beskrives og dokumenteres.

Kommentarer

25. feb 2014 Mads Hvidberg

Det er yderst relevant viden for mange, da de er nødt til at bygge hele deres forretningskoncept op omkring servicering. Er servicen i orden, kommer kunderne også tilbage efter den gode oplevelse

16. mar 2014 Simon Hedin

Det er tydelig at nettbutikk-eiere ikke klarer å levere den servicen som brukerne er vant med i butikken gjennom sin nettside. Jeg tror at de som vinner i fremtiden er de som kan stille med nok informasjon og visualisering av produktet på nettsiden til at brukerne vet de bør sjekke der først, om de er usikre. Å kombinere god produktinformasjon med en aktiv kundeservice tror jeg kan bli en vinnerkombinasjon fremover.

21. mar 2014 Dennis

Helt enig med Simon, med at god kundeservice er super vigtig og at de produkter som man sælger skal være af god kvalitet, hvis man vil klarer sig godt på nettet!

20. apr 2015 Mads

Det er bestemt også service som gør, at man får succes på nettet som forretningsdrivende. Især hvis man ønsker tilbagevendende kunder. I dag kan det ikke anbefales nok, at have en live chatfunktion eller besked funktion på siden så der nemt kan skrives til butikken.

Har du brug for hjælp?
?
Send os et spørgsmål

Hvis du har et spørgsmål, så efterlad os en besked og vi vil svare tilbage hurtigst muligt.

Tak for din besked! Der skete en fejl, prøv igen
Vores persondatapolitik