Brdr. Dahl: Slut med mavefornemmelse - Big Data giver viden

Big Data har markant ændret Brdr. Dahls forståelse af kunderne, og tilgang til marketing, fortæller E-handels – og marketingdirektør Christian Agger. Mød ham på årets E-handelskonference & Messe 2014, hvor han fortæller om Big Data og omnichannel.

Den 147 år gamle grossistvirksomhed bruger i dag Big Data i sådan en grad, at det udvikler nye services, der både skaber værdi for kunderne, og i deres egen forretning. ”Big Data er blevet en ekstrem vigtig del af marketing for Brdr. Dahl. Det giver os en helt ny indsigt og forståelse for kunderne. Jo mere, vi arbejder med det, jo mere strategisk bliver det for os”, fortæller Christian Agger


Slut med marketing bygget på mavefornemmelser

Hvor det hos Brdr. Dahl tidligere var vanskeligt at bevise effekterne ved den gennemførte markedsføring, er alt nu målbart og baseret på fakta, viden og indsigt. Virksomheden satser på næsten 100 % digitalt drevet marketing, for Big Data-strategien gør, at ”… vi ved ned til hvert eneste produkt i en kampagne, om markedsføringen har givet plus eller minus. Så nu ved vi lige præcis, hvor vi spilder vores penge, så vi kan forbedre indsatsen”, forklarer Christian Agger.

Strategien sikrede dem guld

Brdr. Dahls arbejde med data og omnichannel sikrede dem to priser ved E-handelsprisen 2014, og de fik en flot 4. plads ved European E-commerce Awards i Barcelona. Anerkendelser, som vandt genklang både eksternt og ikke mindst internt i den store internationale koncern, Saint Gobain, som virksomheden er en del af. Christian Agger fortæller om at arbejde på tværs af kanaler, udnyttelse af Big Data samt fremtidsplaner på E-handelskonference & Messe den 9. oktober i Øksnehallen.

Del med dit netværk

LinkedIn Facebook Twitter

Kommentarer

23. aug 2014 Johannes Olsen

At der satses mere og mere på digital marketing er vel ikke noget der kommer bag på nogen. Det er en udvikling man har kunne se i eksempelvis USA i snart mange år. Men super flot at Brødrene Dahl vandt priserne, det var bestemt velfortjent.

26. aug 2014 Jesper

Tillykke til Brødrene Dahl. Jeg har altid været lidt jaloux på deres evner indenfor e-handel må jeg indrømme. Det sagt så er jeg enig med Johannes.

Skriv kommentar

Har du et spørgsmål?

Niels Ralund
Adm. Direktør
Tina Morell Nielsen
Jurist & Chefkonsulent
Henrik Theil
Kommunikationschef
Søren Willemoes
Kommunikationsmedarb.
Niels Preysz
Medlemschef
Micha Hansson
Webmaster & Medlemservice-ansvarlig
Simon Bjerremann
Analysechef
Mikkel Roh Bøgebjerg
Projektleder/ medlemsservice
Anne K. Hansen
Eventchef
Pernille Trieb
Projektleder
Birgitte Warming Juul
Projektleder
Magnus Glenn Hansen
Projektleder
Ditte Rogild Andersen
Studentermedhjælper - medlemsservice
Frederik Holmershøj
Juridisk studentermedhjælper
Tine Lauritsen
Ba.jur.