Webstatus user-experience undersøgelse

Userneeds er et analyse bureau, der gennem vores produkt Webstatus, har gennemført brugervenlighedsundersøgelser på over 3000 hjemmesider. Userneeds tilbyder nu FDIH’s medlemmer muligheden at køre enten vores Webstatus Omni-channel eller E-commerce undersøgelse med 30 % rabat.

Få 30% rabat på Webstatus Omni-channel eller E-commerce undersøgelse foretaget af Userneeds. 

Webstatus Omni Channel:
Kunderne er ofte allerede dér, hvor virksomheden burde være.  De ser hjemmesiden, butikken, kundeservicen, Facebook siden osv. og forventer at få samme service og vareudbud som én samlet virksomhed, uanset hvilken kanal de søger informationer eller ender med at købe i. Desværre fungerer det ikke altid sådan i praksis eller i virksomhedens back-end. 

I vores Webstatus service indgår altid:

Full service: Konsultering om at stille de rigtige spørgsmål, survey set-up, teknisk- og brugersupport.

UX ekspertiseAnalyse af jeres brugeres kvantitative og kvalitative feedback, fuld executive rapport, afrapporteringsmøde (ca 1-2 timer) og konsultering omkring mulige tiltag.

Benchmark: Ud over jeres egne resultater får I altid en sammenligning mod lignende sites fra vores Webstatus database med over 15 millioner respondenter

Det får du svar på:

  1. Købsadfærd: Butik, online, ”omni”
  2. Kundetilfredshed: Pris, inspiration, betaling, kundeservice, produktinformation
  3. GAP-analyse: Vigtigheden på ovenstående parametre i relation til kundetilfredshed
  4. Foretrukken kanal: Hvilken kanal foretrækker de når de skal; søge inspiration, få information, kontakte kundeservice, skal finde bedste pris, købe en gave, købe mange/få ting, når de har travlt, når de skal returnere en vare etc
  5. Demografi: Køn, alder, geografi, indkomst, erhverv osv.

Webstatus E-commerce:
Webstatus Standard E-Commerce undersøgelse er en meget praktisk og konkret undersøgelse, der giver jer klare, brugbare indsigter i jeres online besøgende. Undersøgelsen starter med at dele jeres besøgende i 3 forskellige grupper – dem der besøger din e-shop for første gang, dem der har besøgt den før, men aldrig har købt noget – jeres potentielle kunder – og dem der rent faktisk har gennemført et køb på hjemmesiden – jeres eksisterende kunder.

Hver gruppe bliver derefter henvist til spørgsmål, der er relevante for deres specifikke gruppe. Vi sammenligner så de fælles resultater mellem potentielle kunder og eksisterende kunder i Webstatusrapporten. Denne analyse giver jer konkret input til, hvorfor nogle besøgende konverterer og andre ikke gør det.

Webstatus E-commerce giver jer svar på: 

  • Ordre- og betalingsproces
  • Kundetilfredse ved sidste køb
  • Leveringstid og omkostninger
  • Kundeservice
  • Oversigt over sortiment
  • Produktpræsentation/billeder
  • Produktinformation
  • Troværdighed af virksomhed/e-shop
  • Formål med besøget
  • Samlet indtryk
  • Gratis kommentarer/ideer/forslag til forbedringer
  • Demografiske oplysninger: Alder, Køn, Beskæftigelse, Bolig og Indkomst

Log ind for at få adgang til testlink til surveyet, og se hvordan du kommer i gang.

Siden er forbeholdt FDIH medlemmer

Hvis du er medlem af FDIH, kan du læse indholdet ved at logge ind herunder.

Har du et spørgsmål?

Niels Ralund
Adm. Direktør
Tina Morell Nielsen
Jurist & Chefkonsulent
Henrik Theil
Kommunikationschef
Søren Willemoes
Kommunikationsmedarb.
Micha Hansson
Medlemsservice- og webmanager
Simon Bjerremann
Analysechef
Niels Preysz
Medlemschef
Anders Thesbjerg Tang
Netværksansvarlig
Charlotte Ahm
Projektleder
Pernille Trieb
Projektleder
Kim Bruno-Lindby
Event & Marketingchef