Søg og du skal finde...
Guides

Instagram og e-handel

Fifler du med tanken om at komme på Instagram eller er du det allerede og kunne godt bruge nogle tips til at få skub i salget?
Kompetencekanalen A/S og FDIH er gået sammen og har forfattet en guide til effektivt brug af platformen.

Instagram er som det hurtigst voksende sociale medie nu oppe på ca. 800 mio. aktive konti på verdensplan – hele 24 % af den danske befolkning benytter mediet. Det er derfor også naturligt, at man som virksomhed stiller sig selv spørgsmålet: Skal vi være repræsenteret på Instagram?

Der er ikke ét enslydende svar på det spørgsmål, men ved at lægge en strategi, kan du sammenligne udbytte og omkostninger og ud fra det tage en velovervejet beslutning.

 

Det handler om relevans

For at din virksomheds-profil kan få succes på Instagram, uanset om formålet er branding eller salg, er det vigtigt, at profilen tilfører værdi til brugernes newsfeed. Forbrugerne eksponeres for et hav af budskaber og indtryk, hver eneste gang de logger på de sociale medier og derfor er ’relevans’ nøgleordet til succes. Forbrugerne søger indblik i de nyeste tendenser, rabatter, gode råd, inspiration og humoristiske indslag, som virker personlige og relevante for lige præcis dem.

Log ind herunder, og få eksempler på virksomheder, der har skabt værdi og stor succes på Instagram

Annoncering via Instagram

Det er selvfølgelig også muligt at annoncere på Instagram. Platformen er ejet af Facebook og annonceringen styres derfor gennem Power Editor/Annonceadministrator, hvorfor det er vigtigt at kæde din Instagram-profil sammen med din virksomhedsprofil på Facebook. 
Der findes følgende annoncerings-formater på Instagram:

  • Billedannonce; et enkelt billede med tilhørende tekst, som er effektivt ved f.eks. flotte opstillinger, som rent visuelt kan inspirere. 
    Eksempel: Du har fået en ny sofa i dit sortiment og ønsker at vise den til dine følgere. I stedet for kun at vise et produktbillede, viser du et ’katalog-billede’ hvor sofaen ses i et inspirerende miljø.

Log ind, og få mere viden om annoncering på Instagram samt nyttige links til dit arbejde med Instagram 

Har du et spørgsmål?

Niels Ralund
Adm. Direktør
Tina Morell Nielsen
Jurist & Chefkonsulent
Henrik Theil
Kommunikationschef
Søren Willemoes
Kommunikationsmedarb.
Niels Preysz
Medlemschef
Micha Hansson
Webmaster & Medlemservice-ansvarlig
Esben Carbac Hansen
Salgsansvarlig
Simon Bjerremann
Analysechef
Anne K. Hansen
Eventchef
Pernille Trieb
Projektleder - er pt. på barsel
Birgitte Warming Juul
Projektleder
Magnus Glenn Hansen
Projektleder
Anna Risbjerg Omann
Studentermedhjælper - medlemsservice
Andrea Skou Pojezny
Studentermedhjælper - event
Frederik Holmershøj
Juridisk studentermedhjælper
Har du brug for hjælp?
?
Send os et spørgsmål

Hvis du har et spørgsmål, så efterlad os en besked og vi vil svare tilbage hurtigst muligt.

Tak for din besked! Der skete en fejl, prøv igen